۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

معاون وزیر دفاع اوکراین:

برای دوئلی سخت مهیا می‌شویم/ضدحمله اصلی کی‌یف در راه است

برای دوئلی سخت مهیا می‌شویم/ضدحمله اصلی کی‌یف در راه است

معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که «بزرگ‌ترین ضربه و حمله اصلی» ارتش کی‌یف به روسیه در راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین با اذعان به اینکه مسکو تمام تلاش خود را برای توقف حملات کی‌یف انجام می‌دهد، گفت که «حمله اصلی» اوکراین به روسیه هنوز انجام نشده است.

مالیار درباره ضدحملات اوکراین گفت: عملیات جاری چندین هدف دارد و ارتش این ماموریت‌ها را به اتمام می‌رساند. آنها طبق برنامه پیش می‌روند و بزرگ‌ترین ضربه در راه است.

اوکراین ماه‌ها پس از دریافت تسلیحات از غرب، آموزش و آماده‌سازی، دو هفته پیش مرحله اول ضدحملات خود علیه روسیه را آغاز کرد تا حدود یک‌پنجم قلمرواش که هم‌اکنون در تصرف روسیه است را پس بگیرد.

مالیار افزود: دشمن به‌راحتی مواضعش را تسلیم نمی‌کند و باید خودمان را برای دوئلی سخت آماده کنیم.

ارتش اوکراین که بیش از یک هفته درباره ضدحملاتش سکوت اختیار کرده بود، حالا از پیروزی‌های کوچک و آزادسازی چند روستا خبر داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته پیش گفت که ضدحملات اوکراین موفقیت و دستاورد قابل توجهی نداشته اما مقامات و بلاگرهای ارتش روسیه می‌گویند که کی‌یف در ازای تلفات سنگین و از دست دادن تجهیزات، دستاوردهای اندکی به دست آورد.

به گفته مالیار، باوجود پیشروی نیروهای اوکراین در چندین محور در جنوب، نیروهای روسیه به سمت شرق پیش رفته و در این جبهه متمرکز شده‌اند و بنابراین «در حال حاضر، جنگ هم در شرق و هم در جنوب داغ است.»

کد خبر 5816370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha