۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

دادستان نظامی قزوین خبر داد؛

کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در دادسرای نظامی استان قزوین

کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های قضایی در دادسرای نظامی استان قزوین

قزوین- دادستان نظامی قزوین گفت: در سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌های قضائی به دادسرای نظامی استان قزوین بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سام نژاد دادستان نظامی نیروهای مسلح استان قزوین پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسیدگی تخصصی و فنی به جرایم نظامی، حفظ حرمت نیروهای مسلح و در نهایت حفظ اسرار نیروهای مسلح از جمله اهداف تشکیل سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه کلیه جرایم نیروهای مسلح تا ۵ سال بعد از بازنشستگی در این مجموعه رسیدگی می‌شود، افزود: نیروهای مسلح، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن تحت نظر قضائی این مجموعه محسوب می‌شوند.

دادستان نظامی نیروهای مسلح قزوین تصریح کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه خوبی که انجام شده، آسیب شناسی و کار کارشناسی بر روی پرونده‌های قضائی و همکاری خوب فرماندهان نیروهای مسلح در حوزه جرایم مالی و سو استفاده‌های مالی شاهد کاهش جرایم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم اولویت اصلی سازمان قضائی نیروهای مسلح است، اضافه کرد: در سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌های قضائی به دادسرای نظامی استان قزوین بوده‌ایم.

سام نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد مراجعین به این دادگاه افراد غیرنظامی هستند، خاطرنشان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای نظامی استان قزوین ۳ روز است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۰ درصد آرا قضات در این دادگاه به صورت تعلیقی، معافیت و همچنین مجازات جایگزین حبس است.

دادستان نظامی نیروهای مسلح قزوین عنوان کرد: بالغ بر ۱۷۰ راهکار در کشور که قابلیت اجرا داشته باشد برای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح احصاء شده و به دنبال اجرایی کردن آنها در استان قزوین هستیم.

وی با بیان اینکه سربازان متأهل دارای سه فرزند به بالا با بیش از ۴۰ سال سن با معافیت رهبری روبرو شده و تنها با یک ماه آموزش نظامی در بسیج معاف می‌شوند، خاطرنشان کرد: افراد مشمول غایب، سربازان فراری و افراد غایب در حین خدمت نیز از عفو رهبری بهره مند شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: صبر، بردباری و التزام عملی و پایبندی به قوانین خواسته اصلی ما از نیروهای مسلح است و امیدواریم رعایت شود.

کد خبر 5816529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha