۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹

مشاور عالی فرماندهی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

پهپاد «تلاش» برگرفته از ایده شهید چمران است

پهپاد «تلاش» برگرفته از ایده شهید چمران است

اصفهان- مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پهپاد «تلاش» از ایده شهید چمران مبنی بر داشتن پرنده بدون سرنشین گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار پاسدار علی بلالی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس نیاز به جمع‌آوری اطلاعات از دشمن برای اجرای عملیات پس زدن نیروهای بعثی را داشتیم که شهید چمران گفت باید به یک پرنده‌ای مجهز شد که بتوان به خط مقدم عراق فرستاد و تصویر برداری کرد.

وی همچنین به ساخت پهپاد «مهاجر» نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ عراق و کویت، تعداد زیادی پهپاد متجاوز از آمریکا و رژیم صهیونیستی که وارد کشورمان شده بود، جمع آوری شد و با استفاده از مهندسی معکوس، دانش فنی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

سردار بلالی با بیان اینکه ما با الگوی شهید حسن طهرانی مقدم که برای ساخت موشک قدم برداشت، در تولید پهپاد نیز به موفقیت رسیدیم، افزود: قبل از انقلاب، ارتش موشک زمین به زمین نداشت و در زمان جنگ تحمیلی در این بخش نقص داشتیم، به همین دلیل آموزش نیروی انسانی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۲ موشک برای مهندسی معکوس در کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی، حسن طهرانی مقدم این محور را ادامه داد و موشک‌های با بُرد و دقت بیشتری طراحی و ساخته شد.

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدرن ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست به دست ما رسیده است و بومی سازی شده و هیچ گونه وابستگی در ساخت و تعمیر آن به غیر نداریم.

وی گفت: هوافضا سپاه در حوزه پهپاد به اقتدار رسیده است بطوری که اعلام شد که بعد از جنگ جهانی، جمهوری اسلامی ایران اقتدار و قدرت هواپیمای آمریکا را به چالش کشیده است.

سردار بلالی تصریح کرد: با تاکید و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه موشک‌ها باید به گونه‌ای ساخته شود که دقیقاً نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد و افراد بی‌گناه آسیب نبینند، در ساخت موشک، مرحله به مرحله پیشرفت کردیم و از موشکی که بُرد ۳۰۰ کیلومتر با انحراف یکهزار و ۵۰۰ متر داشت به موشک با بُرد ۲ هزار کیلومتر و انحراف صفر رسیدیم.

وی از مجهز شدن ایران به موشک ابر صوت خبر داد و اعلام کرد: در حوزه دفاعی به پایداری رسیدیم و. صد درصد محکم و قوی هستیم همانطور که در عرصه انرژی اتمی و سلول‌های بنیادی و ساخت پالایشگاه در دنیا حرف برای گفتن داریم.

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان از رونمایی سه سند سیاسی توسط اندیشکده های علمی بسیج خبر داد و گفت: بسته سیاسی حمل و نقل در شهراسلامی (طراحی، احداث و مدیریت بهره برداری ایستگاه‌های قطار شهری،، بسته سیاسی عفاف و حجاب (راهکارهای اجرایی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها)، بسته سیاسی مدیریت انرژی (ممیزی ومدیریت انرژی ساختمان اداری) از این جمله است.

محمد باقری اظهار داشت: بسیج اساتید با شعار ویژه سال، کار خود را آغاز کردند و در راستای تحقق شعار رهبری در کارگاه‌های ویژه به منظور محرومیت زدایی قدم برداشت.

وی به تعریف بیش از ۲۰۰ برنامه حل مسئله در سطح استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: بسیج اساتید با نگاه بصیرت افزایی حرکات جهادی را شکل داد.

رئیس بسیج اساتید استان اصفهان از اجرای طرح پیوند استاد و مسجد در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: که در این طرح مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی جهاد تبیین انتخاب شده است.

کد خبر 5816617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha