۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶

برادران مطرح کرد؛

تولید نوشت‌افزار را به عنوان یک محصول اجتماعی دنبال می‌کنیم

تولید نوشت‌افزار را به عنوان یک محصول اجتماعی دنبال می‌کنیم

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت گفت: دنبال آن هستیم که نوشت افزار یک محصول اجتماعی باشد که تک تک محصولات آن سفیر تمدن و فرهنگ ایران اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی فعالین صنعت نوشت افزار با عنوان رویداد همنوشت صبح امروز پنجشنبه اول تیر در مجموعه فرهنگی و نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد.

این گردهمایی با حضور جمعی از فعالان و پیشکسوتان صنعت نوشت افزار بومی برگزار شد.

در ابتدای این نشست پنل تخصصی نوآوری در صنعت نوشت افزار؛ حال و آینده با حضور مهدی یوسف وندی، دبیر پنل؛ مسعود حسنلو، معاون توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی؛ مهرداد عالی پور، مدیرعامل شرکت عالی تحریر پارسیان (پنتر)؛سجاد رسولی، مدیر ارشد فرهنگ و هنر دیجیکالا؛ سعید حسینی، رئیس هیئت مدیره مجمع ایران نوشت برگزار شد.

در این گپ و گفت اعضای دعوت شده به رویکردهای فعالیت فعالان صنعت نوشت افزار، زمینه‌های شکوفایی و عرضه به بازارهای خارجی، مبانی حمایتی از فعالان این حوزه و نحوه عملکرد آنان با توجه به نیاز مخاطب امروزی و غلبه بر کالای خارجی به ارائه نکاتی پرداختند.

در ادامه این مراسم گروه سرود قهرمان من به اجرای سرودی با همین عنوان پرداختند و پس از آن در این بخش از مجموعه رنگ صورت آریا که برای اولین بار در ایران تولید شده است، گواش نانو محصولی مجموعه دانش بنیان پنتر، فیلتر ماژیک کیان و قالب‌های ابزار دقیق برای خودکار و روان نویس رونمایی شد.

در ادامه این گردهمایی محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت گفت: این جمع نشان از کنار هم بودن و اتحاد در صنعت نوشت افزار است. چراکه در دوران تحریم و در مقابل صنعت خارجی همراه هم بودند و فعالیت کردند.

وی افزود: به این صنعت و همراهی صاحبان آن
افتخار می‌کنیم، احساس می‌کنم در کنار صاحبان صنعت، اصناف، جریان مردمی تلاش می‌کنیم.

برادران گفت: ما همگی اعتلای ایران اسلامی و بهره مندی از محصولات ایرانی را دنبال می‌کنیم؛ به دنبال آن هستیم که نوشت افزار یک محصول اجتماعی باشد که تک تک محصولات آن سفیر تمدن و فرهنگ ایران اسلامی باشند.

وی افزود: از دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری که حامی اصلی این رویداد هستند و بیشترین توجه را به آن دارند تشکر می‌کنم؛ نگاه رهبری به این صنعت مبتنی بر اقتصاد است که روز به روز جلو خواهد رفت.

برادران گفت: صنعت نوشت افزار افتخار آفرینی کرده است. ما گزارشی را خدمت رهبری ارسال کردیم و دو تکلیف را مشخص کردیم؛ ابتدا سند راهبردی توسعه صنعت نوشت افزار و دوم اینکه کارگروه صنعت ملی نوشت افزار شکل بگیرد و به مشکلات فعالان این صنعت رسیدگی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان، مجموعه‌های آموزشی سایر اجزایی هستند که در این صنعت می‌توانند از اجزای کمک کننده باشند و باید یک هماهنگی بین بخش خصوصی و سایر بخش‌ها ایجاد شود. آرزو می‌کنم این صنعت به روزهای بالنده‌ای برسد و آینده آن همیشه روشن و روشن‌تر باشد.

سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی سازی دولت نیز در این گردهمایی گفت: خوشحالم از اینکه جشنی در خصوص این صنعت شکل گرفته است، این صنعت در حال مبارزه برای بومی سازی است که چند رکن دارد.

همنوشت در میانه راه بومی سازی صنعت نوشت افزار سه مسئله از جمله تولید، محتوا را دنبال می‌کنند. امروز اگر با افتخار از نشان‌های ایرانی یاد می‌کنیم به این دلیل است که به آن‌ها می‌بالیم چراکه هرکدام یک نشان معتبر در حوزه محتوا هستند.

وی افزود: ما باید بتوانیم به بومی سازی صنعت نوشت افزار اتکا کنیم و پیشرانی این صنعت را دنبال کنیم؛ همچنین باید در برخورد با کنشگران این صنعت تأثیرگذاری داشته باشیم.
عبودتیان گفت: باید هماهنگی و اتحاد در در میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد و باید کار را حرکت دهیم.

وی افزود: حمایت نهادهای مختلف در این حوزه و همچنین حمایت‌های فرهنگی در این صنعت غیر قابل انکار است.

عبودتیان گفت: مقام معظم رهبری نیز به این صنعت همیشه نگاه ویژه‌ای داشتند و پیامی را به فعالان و تولیدکنندگان صنعت نوشت افزار در آبان ۱۴۰۱ صادر کردند که توسط عبودتیان در این مراسم قرائت شد.

در ادامه این مراسم از سعید برخودار، سید محسن افضل، سید ضیاالدین جلال و مهرداد عالی پور به عنوان فعالان صنعت نوشت افزار تقدیر شد.

همچنین از سید عباس هدایتیان شیرازی و
حسن رفوگران به عنوان پیشکسوتان این صنعت تکریم به عمل آمد.

در ادامه سند رشد و پیشرفت صنعت نوشت‌افزار ایران با حضور جمعی از فعالین این صنعت رونمایی شد.

کد خبر 5817446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha