۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

دادستان مرکز استان مرکزی:

نقش اصلی دستگاه قضایی سالم سازی جامعه است

نقش اصلی دستگاه قضایی سالم سازی جامعه است

اراک- دادستان مرکز استان مرکزی گفت: نقش اصلی دستگاه قضایی سالم سازی جامعه است و لازمه ادای این تکلیف مهم سالم بودن مجموعه دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع اله قربانی صبح یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اراک بیان کرد: خوشبختانه نامگذاری ایام در تقویم کشور عموماً شهادت بنیان است و دستگاه قضائی هم از این نعمت بهره می‌برد که هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت عالی‌ترین مسئولین دستگاه قضائی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دو ارزش جهاد و ایثار باید بر دستگاه قضائی حاکم باشد، افزود: حجم مأموریت محول شده به همکاران قضائی تناسبی با میزان وقت و نیروی انسانی ندارد و یک کار جهادی را می‌طلبد که این روحیه بر مجموعه قضائی استان مرکزی حاکم است.

قربانی اضافه کرد: ارزش‌های والایی ازجمله علم محور بودن بر دستگاه قضائی حاکم است و این یعنی تمام اقدامات دستگاه قضائی باید مبتنی بر علم و دانش قرار گیرد تا مردم احساس امنیت و عدالت داشته باشند.

دادستان اراک خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی تمام توان خود را به منظور استفاده از ظرفیت مردم برای افزایش امنیت اجتماعی به کار بسته تا از ظرفیت مردم و اشراف اطلاعاتی‌ای که مردم برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فراهم می‌کنند استفاده کند.

وی تأکید کرد: نقش اصلی دستگاه قضائی سالم سازی جامعه است و لازمه ادای این تکلیف مهم سالم بودن مجموعه دستگاه قضائی است که مقدم بر تمام سیاست‌های مدیریتی استان است.

این مقام عالی قضائی گفت: وحدت بین مجموعه‌ای بزرگترین ارزش حاکم بر دستگاه حاکمیتی است که همه باید نسبت به حفظ این وحدت احساس تکلیف کنند.

کد خبر 5819237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha