۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

معاون دادگستری استان قزوین:

آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از کم کاری برخی مدیران است

آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از کم کاری برخی مدیران است

قزوین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از کم کاری و ضعف در عملکرد برخی مدیران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فولیان ظهر یکشنبه در همایش تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه اظهار کرد: دستگاه قضا در رویکرد جدید خود از آمار محوری به سمت راهکار محوری حرکت کرده و قضات باید به دنبال راهکار حل مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه پیشگیری‌های اولیه باید در بیرون از قوه قضائیه و توسط دستگاه‌های دیگر انجام شود، افزود: تاکید صرف به تقویت مجازات پیشگیرانه یک امر فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید در آن دخیل باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: اگر مسئولان در نظام تصمیم گیری خود و در رفتار و گفتار، درست و قانونی عمل کنند با حجم کمتری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته اما هزاران راه نرفته در پیشگیری از وقوع جرم داریم و اقدامات خوب انجام شده کافی نیست.

فولیان اضافه کرد: روش امروز ما متناسب با رشد فزاینده جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیست و هنر ما باید این باشد که راهی را برویم که شاهد کاهش جرایم باشیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ پیشگیری از وقوع تخلف و جرم باید در مسئولان نهادینه شود و مسئولان در هر سطحی باید این اصل را در نظام رفتاری و تصمیم گیری خود حاکم کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی ازکژکارکردی و ضعف در عملکرد برخی مدیران است و باید اقداماتی انجام دهیم که به کاهش جرایم منجر شود.

وی ادامه داد: اگر در این حوزه به صورت مستمر، برنامه ریزی شده، هماهنگ و همچنین با استفاده از منابع و ظرفیت‌های استان پیش برویم دستاوردهای خوبی خواهیم داشت

فولیان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به مانند مال مشاء است و همه در آن شریک بوده و باید برای رفع آن برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: همه منابع باید تجمیع شود و با یک گفتمان واحد به صورت متحد و یکپارچه جلو برویم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا نیز باید برنامه‌های پیشگیرانه خود را توسعه بدهد، بیان کرد: در دوران تحول دستگاه قضا به دنبال طرح‌های نو ابتکاری و خلاقانه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی و حضور مردم رکن اساسی پیشگیری است، یادآور شد: تشکیل هیأت اندیشه ورز با حضور صاحبان علوم مختلف و کارشناسان و همچنین تشکیل گروه‌های جهادی پیشگیری از جرایم در همه سطوح در دستور کار سال جاری دستگاه قضا است.

کد خبر 5819764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha