۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷

رئیس اداره قرآنی اوقاف گلستان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۲۸۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

ثبت نام بیش از ۲۸۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

گرگان-رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: دو هزار و ۸۰۹ نفر به عنوان متسابق در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام این دوره از دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد در استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۰۹ نفر به عنوان متسابق در استان ثبت نام کردند، افزود: این متسابقین در ۱۳ رشته آوایی، انفرادی و گروهی و چهار رشته معارفی ثبت نام کردند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان حدود دو هزار نفر در رشته‌های معارف (ترجمه یس و الرحمن)، معارف قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در رشته آوایی شامل ترتیل، قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز، دعاخوانی، اذان، همسرایی و همخوانی هم ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

کوهساریان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان در دو منطقه شرق و غرب استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه در شهرهای علی آباد، گرگان، آق قلا، کردکوی، بندرترکمن و بندرگز که به عنوان شهرهای غرب استان محسوب می‌شود بخش برادران روز ۱۸ تیرماه و بخش خواهران در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: متسابقین شرق استان در شهرهای گنبد کاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله در روز چهارشنبه ۲۱ تیر بخش خواهران و در روز جمعه ۲۳ تیر ماه بخش برادران در امامزاده یحی بن زید (ع) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 5820019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha