۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :

هشت هزار دانش آموز در کلاس های اوقات فراغت ثبت نام کردند

هشت هزار دانش آموز در کلاس های اوقات فراغت ثبت نام کردند

بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هشت هزار دانش آموز در کلاس های اوقات فراغت۳۵۴ پایگاه ثبت نام کردند.

سید علیرضا موسوی نژاد در گفت و گو با مهر در زمینه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت و مهارت آموزی عقیدتی، حرفه‌ای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانش آموزان خراسان جنوبی، ۳۵۴ پایگاه، در ۱۲ شهرستان و منطقه، با هزار و۱۵۶ رشته در تابستان فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع رشته‌های کلاس‌های اوقات فراغت ۲۷۴ رشته فرهنگی و هنری، ۳۶۴ رشته قرآنی، ۲۵۵ رشته کیفیت بخشی آموزش، ۱۳۹ رشته مهارتی و ۱۱۳ رشته نیز ورزشی است.

موسوی با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی استان، به صورت حضوری و غیر حضوری، در کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت تاکنون ثبت نام کرده‌اند، گفت: پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هسته‌های مشاوره، پژوهش سراهای دانش آموزی، کانون‌های مساجد، سازمان دانش آموزی، دارالقرآن هاو مدارس مستقر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: هزار و ۱۵۶ دانشجو، دانشجو معلم، روحانی، مربی جهادی، ولی دانش‌آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی، با پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت در بهارستان علم و ادب همکاری دارند.

ثبت نام کلاس‌های اوقات فراغت تا ۱۵ تیر ادامه دارد

موسوی افزود: فرایند ثبت نام کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه جاری ادامه دارد.

وی یادآور شد:: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر تأمین سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها در رشته‌های مورد علاقه می‌شود و حتی زمینه سازی برای اشتغال آنان در آینده می‌شود.

رئیس ستاد غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت توسط دانش آموزان عضو، یادآور: کلیه فعالیت‌های دانش آموزان در پرونده الکترونیکی ایشان ثبت شده و برایشان در پایان کلاس‌ها، گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت صادرمی شود.

موسوی گفت: برای داشتن جامعه‌ای پویا، با نشاط و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و توانمند باید از کودکی برنامه داشت و سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: امروز تبلیغات و سرگرمی‌های متنوع و عاری از محتوا ولی پر زرق و برق فضای مجازی به صورت افسار گسیخته بر فضای ذهن و فکر دانش آموزان و افراد جامعه می‌تازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این تبلیغات با رنگ و لعاب پوشالی، سعی دارد هویت فرهنگی و عقیدتی نوجوانان را تغییر داده و باورها، آداب و رسوم اسلامی و ایرانی ایشان را با فرهنگ پوچ و مبتذل غربی دستخوش تحریف کند.

کد خبر 5820239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha