۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴

رئیس سازمان آتش نشانی شهرکرد خبر داد؛

شناسایی ۳۰ ساختمان نا ایمن در شهرکرد

شناسایی ۳۰ ساختمان نا ایمن در شهرکرد

شهرکرد - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از شناسایی ۳۰ ساختمان ناایمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت الله راهنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از ۴۱ ساختمان بازید کرد که در این بازدیدها ۳۰ ساختمان ناایمن در شهرکرد شناسایی شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد افزود: همچنین در این مدت، تاییدیه ۱۰۰ مورد پایانکار ساختمانی و ۸۲ مورد پروانه ساخت و ساز توسط آتش نشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌های ساختمان‌های ناایمن یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود، گفت: معیارهای مختلفی از جمله سیستم اطفا حریق، اطفا دستی و اتوماتیک، راه‌های خروج، نمای ساختمان‌ها از جمله مواردی هستند که ساختمان‌ها بنا بر آن ارزیابی می‌شوند.

راهنورد افزود: ساختمان‌های سه طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند و سازندگان مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند.

وی گفت: سازندگان در زمان درخواست مجوز ساخت، دستور العمل ایمنی آتش نشانی را دریافت و در حال ساخت مشاوره ایمنی دریافت می‌کنند و پس از پایان ساخت در زمان صدور پایانکار، کارشناسان سازمان نسبت به بررسی ایمنی و موارد درخواست شده از جمله سیستم آب آتش نشانی، برق اضطراری آسانسور، ارتفاع نرده‌ها و راه‌های خروج اضطراری اقدام و نسبت به تنظیم جوابیه استعلام پایان کار اقدام می‌کنند.

کد خبر 5820825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha