۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

۷۳ درصد انرژی برق زنجان در بخش‌های مولد مصرف می‌شود 

۷۳ درصد انرژی برق زنجان در بخش‌های مولد مصرف می‌شود 

زنجان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۷۳ درصد انرژی توزیع برق زنجان در بخش‌های مولد یعنی کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود.  

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی، ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه‌جویی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق، انرژی را در سطح فشار متوسط دریافت و آن را به برق فشار متوسط با ظرفیت ۲۰ کیلوولت تبدیل و به شکل مویرگی در سطح شهرها و روستاها توزیع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار پست توزیع در استان داریم، ابراز کرد: ۷۳ درصد انرژی توزیع برق استان زنجان در بخش‌های مولد استفاده می‌شود که سهم بخش صنعت ۵۴.۹ درصد و سهم بخش کشاورزی ۱۸.۳ درصد است و این موضوع نشان از فعال بودن بخش تولید و اقتصاد در استان دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر موضوع مدیریت مصرف یک ضرورت است، عنوان کرد: صرفه‌جویی به گونه‌ای یک تولید مجازی و بهترین راهکار برای جبران ناترازی تولید و مصرف به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های مختلف برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته است، بیان کرد: در بخش کشاورزی بازه زمانی ۱۱ صبح تا ۶ عصر به عنوان زمان پیک مصرف تعیین شده و اگر چاه کشاورزی در این بازه زمانی به مدت ۵ ساعت مورد مصرف قرار نگیرد، ۱۹ ساعت دیگر برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

جوادی ادامه داد: در این طرح وزارت نیرو، ادارات و سازمان‌ها موظف هستند در ساعت اداری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهند و در ساعت غیراداری نیز باید میزان مصرف برق خود را به ۶۰ درصد سال گذشته برسانند.

ادارات باید در ساعت پیک، مصرف شبکه برق خود را کمتر کنند

وی یادآور شد: ادارات باید در ساعت پیک مصرف یعنی بعد از ساعت ۱۰ یا ۱۱ صبح بیشتر از ژنراتورهای برق اضطراری استفاده و مصرف شبکه برق خود را کمتر کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان قطعی برق مشترکان خانگی را خط قرمز وزارت نیرو خواند و گفت: برای جلوگیری از قطعی برق مشوق‌های امسال قوی‌تر از سال گذشته است؛ چراکه پارسال مقدار تشویق ۵ برابر میانگین تعرفه بود و ۴.۵ درصد تشویق‌ها سبب کاهش مصرف برق خانگی شد.

وی افزود: امسال میزان تشویق ۲۰ برابر تعرفه خانگی شده و در صورت صرفه‌جویی به ازای هر کیلووات ۲ هزار تومان تشویق دریافت می‌کنند، علاوه بر این، مشوق‌ها در حد الگوی مصرف بود اما امسال همه مشترکان به شرط کاهش مصرف نسبت به سال قبل تشویق می‌شوند.

جوادی یادآور شد: در بخش صنایع نیز این تعامل برقرار شده که روز تعطیل خود را جابه‌جا کنند و این تعطیلی منوط به ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب بوده و شامل شیف شب نمی‌شود، علاوه بر این صنایعی که مولد باشند و برق تولید کنند، به آن‌ها پاداش تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صنایع تاکنون همکاری خوبی در این زمینه داشتند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و سال گذشته با کاهش مصرف برق، ۲۰ میلیارد تومان پاداش برای صنایع همکار لحاظ شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه برق مصرفی چاه‌ها در بخش آب شرب را به دلیل بدهی قطع نمی‌کنیم، گفت: هزینه برق چاه‌های کشاورزی نیز در حد رایگان بوده و تعرفه ناچیزی دارد و از مشترکان تقاضا داریم بدهی خود را پرداخت کنند.

وی در مورد کاهش روشنایی معابر و پارک‌ها و نبود تعادل در مناطق مختلف شهر ابراز کرد: برق مصرفی معابر ۱ درصد کل مصرف است و در بعضی خیابان‌ها به دلایل امنیتی، ترافیکی و یا محدودیت تجهیزات قطعی برق کمتر بوده و در برخی مناطق بیشتر است.

کد خبر 5821629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha