۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین:

۲۰ درصد مصرف برق استان قزوین مربوط به مشترکان خانگی است

۲۰ درصد مصرف برق استان قزوین مربوط به مشترکان خانگی است

قزوین- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: استان ۵۰۸ هزار مشترک خانگی دارد که ۲۰ درصد از مصرف برق استان مربوط به این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اظهار کرد: هر مشترک خانگی می‌تواند ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشد که این میزان بین ۱۵ تا ۲۰ مگاوات است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از مصرف انرژی متعلق به وسایل سرمایشی است، افزود: با ورود به فصل گرما میزان مصرف کشور از ۴۵ هزار مگاوات به مرز ۷۰ هزار مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین اظهار کرد: مناطقی مانند تاکستان و کوهین که وزش باد در آنجا زیاد است و آب و هوای خنک‌تری نسبت به سایر مناطق دارند می‌توانند نقش بسزایی در مدیریت مصرف داشته باشند.

خواجه وند ادامه داد: اوج مصرف بین ساعات ۱۱ تا ۱۸ و همچنین ۱۸ تا ۲۳ است، وی افزود: همه سعی ما بر این است که خاموشی را در بین مشترکان خانگی نداشته باشیم، اما اگر مشترک بد مصرفی ۳ بار اخطار گرفته باشد چاره‌ای جز قطع برق آن نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه امسال بازندگی خوبی نسبت به سال گذشته نداشتیم، تصریح کرد: از آب پشت سدها برای تولید برق استفاده می‌کنیم.

خواجه وند افزود: با صرفه جویی‌های صورت گرفته سال گذشته در نیروگاه ۷ هزار مگاوات برق وارد مدار شد امسال هم برای تولید ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: امسال بسته تشویقی برای مشترکین خوش مصرف در نظر گرفته شده که پاداش این برنامه پارسال ۵ برابر تعرفه خانگی بود و امسال به صورت پلکانی تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: همچنین بسته تشویقی پارسال برای مشترکان خوش مصرف بود که امسال مشمول همه مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه پارسال میزان مشترکان خوش مصرف از ۷۲ به ۷۸ درصد رسید، تصریح کرد: در سال گذشته میزان پاداش اعمال شده در قبوض‌ها ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

وی اضافه کرد: مشترکان در بخش کشاورزی هم اگر ۴ ساعت همکاری داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: صنایع و ادارات هم در صورت استفاده از مولدهای خود تأمین جز مشمولان دریافت پاداش در ۴ ماه گرم سال قرار می‌گیرند

کد خبر 5821973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha