۱۶ آبان ۱۳۸۶، ۱۳:۳۹

حاشیه مهر از نمایشگاه مطبوعات

گل آفتاب گردان ، پاسخ مهر به مهرورزی حدادعادل

گل آفتاب گردان ، پاسخ مهر به مهرورزی حدادعادل

دکتر غلامعلی حدادعادل در هنگام بازدید از غرفه مهر با لبخند گفت: از دوستان مهر بابت مهرورزی هایشان تشکر می کنم. یک"شاخه گل آفتابگردان" پاسخ مهر به مهرورزی حدادعادل در دفتر یادبود نمایشگاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین روز چهاردهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها که امروز با حضور حدادعادل و صفار هرندی با برخی حاشیه ها همراه بود که در پی می آید: 

- در هیچ یک از دوره های نمایشگاه مطبوعات، مراسم افتتاحیه برگزار نشده بود که به گفته صفار هرندی برگزاری مراسم افتتاحیه از ویژگیهای خاص این دوره نمایشگاه مطبوعات محسوب می شود.

- در مراسم افتتاحیه، به جز راه چمنی و حضرتی، هیچ چهره مطبوعاتی و سیاسی اصلاح طلبی در مراسم حضور نداشت.

- دکتر غلامعلی حدادعادل در هنگام بازدید از غرفه مهر با لبخند گفت : از دوستان مهر بابت مهرورزی هایشان تشکر می کنم! یک "شاخه گل آفتابگردان" پاسخ مهر به مهرورزی حدادعادل در دفتر یادبود نمایشگاه بود.

-  وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب و مطبوعات را باعث ایجاد حالت طفیلی در مطبوعات توصیف کرد.

- خبرگزاری ایرنا در یک اقدام ابتکاری و جالب تعدادی از عکسهای منتشر نشده خود از تاریخ ایران ، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را به صورت پوستر، چاپ و به نمایش عموم گذاشته است. از دیدنی ترین عکس های غرفه ایرنا، مربوط به حوادث 28 مرداد 1332 ، انقلاب اسلامی، اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران و نیز اولین نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب ، ساخت برج آزادی و صحنه هایی از تهران قدیم می باشد که مورد استقبال فراوان بازدید کنندگان قرار گرفته است.

- علی فریدونی، عکاس پرسابقه جنگ در غرفه ایرنا حضور دارد و پاسخگوی سئوالات بازدیدکنندگان این غرفه است.

- همزمان با آغاز دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، یک نمایشگاه عکس مخصوص سفرهای استانی دکتر احمدی نژاد نیز در حاشیه نمایشگاه مطبوعات برگزار شده است.

- مساحت غرفه های ارائه شده به نشریات در مقایسه با دوره های قبلی اندکی کاهش یافته بود و نور پردازی غرفه هایی که در زیرزمین مجموعه حجاب قرار داشتند، با مشکل مواجه بود به طوری که بعضی ازغرفه ها در تاریکی نسبی به سر می برند.

- روزنامه جمهوری اسلامی برای اولین بار در تاریخ مطبوعات کشور ، آرشیو کامل این روزنامه از سال 1358 تا 1385 را در قالب لوح فشرده به علاقمندان تاریخ معاصر کشور عرضه می کند. این در حالی است که هنوز هیچ یک از روزنامه های پرسابقه کشور مثل کیهان یا اطلاعات چنین ابتکاری را به خرج نداده اند و استفاده از آرشیو این روزنامه ها منوط به حضور در دفاتر این نشریات است.

- قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه بازار دید و بازدیدهای مطبوعاتی ها و همکاران سابق با هم  در سالن نمایشگاه داغ بود. کاوه اشتهاردی، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران و از همکاران قدیم خبرگزاری مهر به دیدار همکاران سابق خود در غرفه مهر آمد و برای دقایقی به خوش و بش با آنان پرداخت.

کد خبر 582199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha