۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آخرین وضعیت روستای سیل زده «نهوج» در اردستان

آخرین وضعیت روستای سیل زده «نهوج» در اردستان

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت روستای سیل زده «نهوج» در شهرستان اردستان را تشریح کرد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت روستای «نهوج» پس از وقوع سیل در روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه اظهار داشت: بررسی وضعیت روستا با تشکیل کارگروهی متشکل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، راهداری و آب منطقه‌ای صورت گرفت و خسارات وارده برآورد شد.

وی با بیان اینکه جمع بندی کل خسارات سیل به استان اصفهان از طریق وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، ادامه داد: مجموع خسارات سیل خرداد ماه به استان ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر قطعی برق در روستای «نهوج» برطرف شده است، ابراز داشت: تنها یک واحد مسکونی نیز به دلیل ریختگی دیوار و آسیب به کنتور، گاز ندارد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل عدم مشخص نبودن میزان عمق رودخانه و قرار دادن کابل‌های مخابراتی، تلفن نیمی از مردم روستای «نهوج» نیز قطع است.

شیشه فروش با بیان اینکه در سیل اخیر در روستای «نهوج» ۶۰۰ رأس دام از بین رفته است، تصریح کرد: همچنین به مزارع و باغات نیز خسارت جدی وارد شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات مورد نیاز برای ایجاد سازه پل بر روی رودخانه روستای «نهوج» در حال انجام است، ابراز داشت: همچنین مطالعات آبخیزداری توسط سازمان منابع طبیعی برای ایجاد سیل بند در بالادست رودخانه در حال انجام است.

کد خبر 5822415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha