۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

احیای کشت پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است

احیای کشت پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان گفت: احیای مجدد کشت پنبه و توسعه آن نیازمند حمایت جدی دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر یوسفی عصر چهارشنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی که با حضور مدیر کل پنبه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد:
چنانچه حمایت دولت از کشت پنبه صورت نگیرد و کشاورز احساس امنیت در کشت این محصول نداشته باشد بدون شک امکان توسعه آن وجود ندارد.

احیای پنبه نیازمند حمایت جدی دولت است

وی افزود: کشاورزی نیازمند خرید تضمینی، ماشین آلات مدرن و دریافت بسته‌های حمایتی تشویقی است و اگر غیر از این باشد کشاورز به سمت کشت محصولی با سود بیشتر می‌رود.

وی افزود: در بیشتر کشورهای توسعه یافته دولت برای محصولات مهم و استراتژیک یارانه تخصیص می‌دهد که متأسفانه این یارانه در کشور ما فقط برای چند قلم محصول خاص پرداخت می‌شود.

یوسفی بیان کرد: اگر می‌بینید که امروز در بحث کشت شالی موفقیتی حاصل شده به دلیل وجود ماشین آلات مکانیزه در کشت این محصول است.

‌وی با بیان اینکه روز به روز بر دغدغه‌های کشاورزان افزوده می‌شود، گفت: کشاورزی که مدام دغدغه آب، سم و پرداخت هزینه‌های جانبی برای به ثمر رسیدن محصول را دارد، علاقه مندی به ادامه کشت آن محصول ندارد و به دنبال کشتی می‌رود که سودآوری خوبی داشته باشد و پنبه نیز به همین سرنوشت دچار شد.

‌یوسفی ادامه داد: به دلیل آنکه کشاورزی در استان به صورت خرده مالکی است لذا این کشاورزان امکان خرید ماشین آلات جدید و دیگر هزینه‌های کشت را ندارند اما اگر این زمین‌ها تجمیع شود به دلیل سودآوری بالایی که دارد این امکان را به کشاورزان می‌دهد که تجهیزات خود را به روز کنند.

کد خبر 5822752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha