۹ تیر ۱۴۰۲، ۱:۳۳

روسیه: سال گذشته با مداخلات غرب فرصت صلح با اوکراین از دست رفت

روسیه: سال گذشته با مداخلات غرب فرصت صلح با اوکراین از دست رفت

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در سال گذشته میلادی (2022) مسکو آماده صلح با کی‌یف بود، اما مداخلات واشنگتن و اروپا مانع از تحقق آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به مذاکرات صلح با اوکراین فاش ساخت که در بهار ۲۰۲۲ به علت مداخلات واشنگتن و اتحادیه اروپا فرصت توافق صلح از بین رفت.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز پنج شنبه در سخنانی با اشاره به مداخلات آمریکا و اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی (مارس ۲۰۲۲) برای تحقق صلح با اوکراین اعلام کرد که اینک مسکو با شروط جدید ویژه‌ای آماده توافق با کی‌یف است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه با ارسال نامه به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده است که برنامه‌ای برای انفجار نیروگاه هسته‌ای زاپورژیا ندارد و از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده تا نظام کی‌یف را از اقدامات تحریک‌آمیز ضد نیروگاه هسته‌ای منصرف کند.

وی در ادامه با بیان اینکه که کی‌یف دارای سلاح نظامی ویژه‌ای نیست افزود که اوکراین صرفاً با تسلیحات اعطایی ناتو توانایی رزم دارد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به کمبود نیروهای احتیاط و ذخیره اوکراین اعلام کرد که کی‌یف بایستی خود را برای پیدا کردن مناطقی برای دفن اجساد نیروهای خود آماده کند و این امر بسیار تأسف برانگیز است.»

کد خبر 5823428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha