۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

کارشناس هواشناسی بوشهر:

سرعت وزش باد در استان بوشهر افزایش می‌یابد

سرعت وزش باد در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و در سطح استان از امروز تا اواخر هفته پیش رو افزایش می‌یابد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته پیش رو، در برخی از ساعات بخصوص از ظهر تا اوایل شب، سرعت وزش بادهای شمالی بر روی دریا و در سطح استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: بنابراین در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گردوخاک محلی و نفوذ گردوغبار فرامنطقه ای به استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

محمدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی و فراساحل استان گاهی ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی و فراساحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5823526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha