۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

امام جمعه کرج:

آمریکا در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی رو به افول است

آمریکا در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی رو به افول است

کرج- امام جمعه کرج گفت: آمریکا در عصر جدید در ابعاد مختلفی مانند سیاسی، اقتصادی و نظامی رو به افول بوده و اینگونه شعار مرگ بر آمریکا در حال عینیت یافتن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد، اظهار کرد: از امام هادی (ع) دو یادگار بزرگ به جا مانده است.

وی بیان کرد: اولین یادگار زیارت جامعه کبیره به عنوان یک دوره امام‌شناسی و دومین یادگار زیارت غدیریه به عنوان بهترین و جامع‌ترین سیره امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: باید واقعه عظیم غدیر را به صورت ویژه بازخوانی کنیم تا عظمت این واقعه برسیم.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت خوبی است تا جنایات آمریکا علیه بشریت را به نمایش بگذاریم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: حکومتی که جان میلیون‌ها انسان بی‌گناه را گرفته است حالا دعوی حقوق بشر را دارد، این امر جای بسی شگفتی را دارد که حکومتی جنایتکار چنین ادعای مضحکی را دارد.

وی اظهار کرد: آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم استفاده کرد و هزاران کودک ژاپنی را قتل عام کرد.

امام جمعه کرج بیان کرد: دشمنان به خیال خام خود به دنبال خاموش کردن نور قرآن هستند و به خیال خود با خدشه وارد به مقدسات مسلمانان قصد دارند تا جلوی گرایش به اسلام را بگیرند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها تنها در حرف دم از حقوق بشر می‌زنند اما در عمل به راحتی حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند و از آن به عنوان آزادی یاد می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: با وجود تمام این اقدامات اسلام‌هراسانه اما گرایش به اسلام روزبه‌روز بیشتر می‌شود که نشان از حقانیت دین مبین اسلام دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا در عصر جدید در ابعاد مختلفی مانند سیاسی، اقتصادی و نظامی رو به افول بوده و اینگونه شعار مرگ بر آمریکا در حال عینیت یافتن است.

با برچسب تروریسم به اسلام و افراد دیگر حقوق شهروندی و آزادی های مدنی را از بین می برند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه در داخل خود آمریکا با برچسب تروریسم به اسلام و افراد دیگر حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی را از بین می‌برند، گفت: همه ارتباطات الکترونیکی شهروندان اعم از ایمیل و صفحات مجازی و گفتگوها کنترل می‌شود. تبعیض نژادی و وضعیت سرکوب رنگین‌پوستان که معلوم است. وضعیت نقض حقوق زنان که داستانی غم‌انگیز دارد این‌ها که شعار زن می‌دهند بدون حب و بغض بروند بررسی کنند. حمل سلاح را (برای حفظ منافع سرمایه‌داران صهیونیست در تولید اسلحه)، آزاد گذاشته‌اند و طبق آمار ۸۲ درصد کشتار توسط سلاح گرم در آمریکا واقع می‌شود. دیدید کشتاری که فقط در مدارس صورت می‌گیرد. در آمار آمده بود فقط دریک سال ۱۴ روز پلیس خشونت نداشته است.

حقوق بشر حربه ای برای دخالت در امور کشورهاست

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری در ۱۲ تیر سال ۶۷ گوشه کوچکی است از مجموعه جنایات آمریکا در حق ایران، گفت: در سطح جهان هم که می‌بینید حقوق بشر را حربه‌ای قرار داده است تا مستقیماً در امور کشورها دخالت کند و از کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند حمایت می‌کند؛ و خودش هم به همین بهانه کشتار می‌کند و سازمان ملل هم سرکار است با رفتار آمریکا.

شعار مرگ بر آمریکا در حال تحقق خارجی است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دیگر کار آمریکا تمام‌شده به‌خصوص بعد از شکست‌های راهبردی در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که با هدایت مستقیم و غیرمستقیم ایران داشته و نتوانست ائتلاف سیاسی و نظامی برای حفظ ابرقدرتی خودش درست کند، گفت: امروز دنیا برای مبارزه با آمریکا، با نماد سلطه‌گری‌اش که دلار است در حال ائتلاف هستند و حتی متحدان نزدیکش و اروپائی‌ها هم همین مسیر را دنبال می‌کنند و این یعنی قدرت آمریکا که در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و نظامی افول کرده بود. امروز در اقتصاد و پول هم افول کرده و دچار رکود و تورم شدید است و دلار در حال خارج شدن از اقتصاد دنیاست و این یعنی شعار مرگ بر آمریکای شما در حال تحقق خارجی است.

این دولت خوب بلد است با دنیا حرف بزند

امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: حالا هی یک عده‌ای به بهانه‌های مختلف دلشان برای آمریکا بتپد و از برعلیه دولت و عملکرد ضد آمریکایی و سیاست‌های خارجی که معلوم شد اتفاقاً این دولت خوب بلد است با دنیا حرف بزند، حرف بی‌ربط بزنند. حضرت آقا فرمود: «خاک‌برسر آن ملت و دولتی که زیر بار تحمیل‌های آمریکا برود. چه ساده‌لوحی است که کسانی بگویند برویم پشت میز مذاکره با یک دستگاه متکبر و بی‌اعتقاد به اصول انسانی و حقوق بین‌الملل بنشینیم. آمریکایی‌ها به اصول و حقوق بین‌الملل اعتقادی ندارند». آیا می‌شود با این‌ها نشست بر سر یک میز؟ باید کار خودمان را بکنیم و همان مسیری که دارد طی می‌شود بهترین مسیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به چهاردهم تیرماه روز قلم، گفت: خوب است اداره کل ارشاد برای نوقلمان ساکن استان که تولید قابل‌توجه داشته‌اند مراسم تقدیر و تشکری بگیرد که نویسندگان جوان و نوقلمان تشویق بشوند به ادامه نوشتن.

شهرداری‌ها به حقوق مردم توجه کنند

وی با اشاره به ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهداری‌ها، بیان داشت: شهرداری‌ها به حقوق مردم توجه کنند؛ سیما و منظر شهر باید شاداب و مفرح باشد، باید روح امید و نشاط را در مردم زنده کند معابر باید تمییز و نظافت شهر باید به چشم بیاید. متأسفانه بعضی مناطق نظافت درست نیست. مهم‌ترین وظیفه اداره‌کنندگان شهر نظافت و زیبایی شهر است. در نورپردازی آن دقت شود گاهی بعضی معابر تاریک است امنیت روانی جامعه به هم می‌خورد با نورپردازی خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌توان انسان‌ها را آرام یا پریشان کرد. خط‌کشی‌های خیابان‌ها و آسفالت معابر و کوچه‌ها رسیدگی عاجل شود.

کد خبر 5823673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha