حمایت محمود عباس از اقدامات روسیه در قبال واگنر

حمایت محمود عباس از اقدامات روسیه در قبال واگنر

رئیس‌جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مسائل دو جانبه و بین‌المللی با هم رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هم به صورت تلفنی گفتگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به بحث و رایزنی درباره مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت. در این گفتگو همچنین شورش اخیر گروه واگنر و تلاش‌های مسکو برای تضمین نظم و قانون در این کشور مورد بحث قرار گرفت.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: طرف فلسطینی آغاز کننده این تماس تلفنی بین رئیس جمهور روسیه و مقام فلسطینی بود. عباس حمایت کامل خود را از اقدامات دولت روسیه برای حفاظت از قانون اساسی در جریان حوادث ۲۴ ژوئن و شورش واگنر اعلام کرد.

کرملین افزود که روسیه بر موضع اصولی خود در جهت حل عادلانه و پایدار مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی برمبنای چارچوب حقوقی فعلی بین المللی تاکید کرد.

دو طرف در جریان این گفتگو بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه میان رام الله و مسکو تاکید کردند.

پوتین همچنین عید سعید قربان را به عباس و مردم فلسطینیان تبریک گفت.

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، که از مدتها قبل درباره نحوه اداره جنگ در اوکراین با مقامات وزارت دفاع روسیه دچار اختلاف نظرات شدیدی شده بود، جمعه گذشته دست به شورش و حتی تصرف چند ساعته شهر روستف روسیه زد، اما در نهایت، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مجبور به سازش شد.

کد خبر 5824558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha