۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خبر داد؛

تولید ۱۳ مستند از شهدا شاخص فارس

تولید ۱۳ مستند از شهدا شاخص فارس

شیراز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از تولید ۱۳ فیلم مستند در خصوص شهدا شاخص استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بیانی ظهر یکشنبه در نشستی خبری بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر تولید آثار هنری در حوزه دفاع مقدس و شهدا داشته‌اند از این رو در استان فارس نیز علاوه بر انتشار کتاب‌های مختلف در این حوزه نسبت به تولید ۱۳ فیلم مستند از زندگی شهدا شاخص استان اقدام شد.

وی اضافه کرد: تألیف دو کتاب فاخر، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور و توانمندسازی نویسندگان نوقلم و استفاده از ظرفیت آنها در ترویج فرهنگ شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و معرفی شهدا در جامعه است.

بیانی افزود: ضبط خاطرات بیش از دو هزار خانواده یادگاران جنگ تحمیلی از دیگر برنامه‌هایی است که در استان فارس در حال انجام بوده که این طرح نیز اکنون با سرعت بیشتری در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ابراز امیدواری کرد که خاطره نگاری از خانواده ۱۵ هزار شهید استان فارس تا انتهای امسال به پایان برسد.

او ادامه داد: در استان فارس بالغ بر ۴۲ هزار جانباز، دو هزار و ۲۳۰ آزاده و ۱۵ هزار شهید وجود داشته که خاطره گویی نیمی از این افراد همچنان باقی مانده است.

بیانی در خصوص مجموعه توانبخشی سلمان نیز بیان کرد: عملیات عمرانی ساخت ساختمان جدید بیمارستان سلمان که مختص جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی در فارس بوده در حال انجام است و تا اسفندماه امسال این طرح به پایان می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان کرد: احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختی در جنوب غرب شیراز پیش بینی شده که تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

کد خبر 5825274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha