۱۷ آبان ۱۳۸۶، ۹:۳۴

دکتر حسن حبیبی:

زبان فارسی باید یکی از زبان های علمی دنیا باشد

دکتر حبیبی عضو سابق هیئت امنای سمپاد و رئیس فرهنگستان زبان وادب فارسی در بیستمین سالگرد تاسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ( سمپاد) تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،  دکتر حسن حبیبی دراین همایش که با حضور پرشور فارغ التحصیلان افتخار آفرین مدارس سمپاد، مدیران برجسته مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسئولان ارشد وزارت آموزش وپرورش همراه بود، طی سخنانی به ارائه راهکار و پیشنهاداتی در خصوص نخبه پروری در جامعه پرداخت که با استقبال حاضرین مواجه شد.

حبیبی درسخنانش خواستار صراحت در تبیین مفهوم نخبگی درجامعه شد و با طرح این سئوال که آیا کسانی که نخبه نیستند می توانند نخبه پرورش دهند گفت: باید معلمان پاسخگوی نیاز علمی دانش آموزان نخبه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ارتباط نزدیک نخبگان و فرهیختگان با متن جامعه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:  جدا شدن و فاصله گرفتن نخبگان از متن جامعه نه تنها باعث منزوی شدن استعدادها می شود، بلکه در این انزوا مفهوم نخبه ونخبه پروری دچار تعارض می گردد.

حبیبی خواستار ارتقای جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علمی دنیا شد و افزود: اگرایران می خواهد در ردیف اول علمی جهان قرار گیرد، باید غیر از زبان محاوره به عنوان یکی از زبان های علمی دنیا مطرح گردد.

گفتنی است دکتر حسن حبیبی در شکل گیری و ارتقای جایگاه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نقشی ارزنده داشته است.

کد خبر 582604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha