۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶

در همایش تبیین گران مطرح شد؛

راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است

راهکار شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی/غدیر روز فرح و شادی است

بیرجند-عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هر کار فرهنگی و تبلیغی که موجب انتفاع مردم، انتفاع دین و خشم دشمن شود اولویت امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد صابری تولایی عصر دوشنبه در همایش آموزشی محتوایی تبیین گران ویژه مبلغین خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در جامعه بحث امیدزایی است که برنامه‌هایی چون مهمانی چند کیلومتری در عید غدیر در این موضوع تأثیرگذار است

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت اجتماعات دینی و مذهبی و نقش آن در گسترش باورهای مذهبی گفت: در دهه کرامت دیده‌ایم بسیاری از کسانی که شاید ظاهر دینی و حجاب مطلوبی نداشته‌اند نیز با دیدن پرچم امام رضا (ع) اشک بر چشمانشان جاری و دل‌هایشان منقلب شده است.

عید غدیر روز فرح و شادی است

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر خم نیز باید این اجتماعات را داشته باشیم افزود: روز غدیر روز فرخ و شادی است و برنامه‌ریزی ما نیز باید به این سمت باشد.

مدیر مؤسسه فصل‌الخطاب گفت: برای اینکه بفهمیم کاری که به صورت مصداقی در حوزه تبلیغ دین انجام می‌دهیم چه میزان اولویت دارد باید میزان انتفاع و بهره‌مندی دین از این اقدام خود را ملاک قرار دهیم.

وی افزود: بی شک هر چقدر کار فرهنگی و تبلیغی که انجام می‌دهیم موجب انتفاع دین شود به همان نسبت اولویت دارد.

نسبت دعا و یاری امام معصوم (ع)

صابری تولایی با اشاره به مفهوم دقیق عبادت در فرهنگ دینی و در رابطه با یاری امام معصوم (ع) گفت: نمی‌توان زمانی که حسین (ع) را در روز عاشورا تکه تکه می‌کنند گوشه‌ای بنشینیم و تنها برای امام (ع) دعا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تفاوت نگاه امام (ره) و انجمن حجتیه بر شناخت اولویت‌ها بود، بیان کرد: در دوره که استکبار و ابر قدرت‌ها علیه اسلام فعالیت می‌کنند نمی‌توان گوشه‌ای نشست و تنها برای ظهور امام زمان دعا کرد.

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای شناخت اولویت‌ها در کار تبلیغی گفت: میزان انتفاع مردم از اقدامی که انجام می‌دهیم و فوریت کار یک دیگر از راه‌های شناخت است.

انتفاع مردم و خشم دشمن یک ملاک اولویت داشتن کار فرهنگی است

صابری تولایی با طرح یک سوال گفت: به راستی حسینیه‌ای که تنها در ایام محرم و صفر فعالیت دارد اولویت جامعه ما است و یا حسینیه و مسجدی که در طول سال نسبت به فعالیت فرهنگی اهتمام دارد که به طور طبیعی چون مردم از دومی نفع بیشتری می‌برند، اولویت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: همچنین اگر کاری که در حوزه تبلیغ انجام می‌دهیم موجب خشم دشمن می‌شود بی شک آن کار اولویت دارد.

این مبلغ کشوری یادآور شد: در مناسبت‌هایی چون غدیر و محرم مخاطب ما از اقشار مختلف جامعه هستند و از این نظر در سخنرانی‌ها نمی‌توان تنها به صرف بیان تاریخی یا تنها مسائل خانوادگی بسنده کرد بلکه باید همه گروه‌ها را در نظر گرفت.

کد خبر 5826127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      با سلام و احترام بهتر نبود بخاطر رفع خستگی و همچنین رفع دغدغه کارمندان و برگزاری جشن پرشور توسط آحاد مردم روز شنبه بخاطر تقارن عید اکبر با روز جمعه تعطیل می شد؟