۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور خبر داد؛

چاپ ۱۸۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

چاپ ۱۸۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

بیرجند- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس بایرامی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: این مسیر فرهنگی برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

وی گفت: بر اساس آمار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتب دفاع مقدس در طول سال حدود ۳۲۰۰ کتاب در کشور چاپ می‌شود، افزود: این کتب توسط مجموعه‌های مختلف به چاپ می‌رسند که بیش از نیمی از این کتب، کتاب‌های خاطره است.

گرایش نسل جوان به حوزه دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور ادامه داد: اسرار بر تدوین کتب خاطره در حوزه دفاع مقدس بوده چون یادگاران جنگ متأسفانه با کهولت سن مواجه شده‌اند و ممکن است در آینده از وجود آنها محروم شویم همچنان که می‌بینیم متأسفانه بسیاری از والدین شهدا را از دست داده‌ایم.

بایرامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده است، یادآور شد: از این میزان ۳۹ درصد در حوزه خاطره بوده است.
وی افزود: خوشبختانه بسیاری از این کتب در جامع منتشر و مورد گرایش مردم به ویژه نسل جوان قرار می‌گیرد.

برگزاری بیش از ۸ هزار نفر روز کارگاه آموزشی برای نوقلمان در حوزه دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به گرایش جوانان به حوزه تدوین کتاب‌های دفاع مقدس گفت: ورود نوقلمان در این بخش نیاز به ساماندهی داشته که در سال گذشته در سطح کشور بیش از ۸ هزار نفر روز کارگاه آموزشی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شده و علاوه بر آن سپاه، ارتش، حوزه هنری و حتی نیروی انتظامی هم کارهای آموزشی انجام داده‌اند.

بایرامی اضافه کرد: اگر بتوانیم موضوعات جنگ را تکمیل و در حوزه ادبیات، هنر، رسانه و فضای مجازی این موضوعات را به نقطه‌ای برسانیم که قابلیت ارسال پیام برای جامعه و یا فرا مرزها را داشته باشد شاید توانسته باشیم موفق عمل کنیم.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری بر گرایش جامعه به موضوعات دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید همانند دفاع مقدس عمل شود به طوری که فعالیت در این حوزه باید با اخلاص بوده تا همه اقشار جامعه را درگیر سازد ولی متأسفانه به نظر می‌رسد بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی این تاریخ عظیم را به عنوان یک اولویت برای خود ندانسته‌اند.

معرفی الگو از اقشار مختلف که در دفاع مقدس نقش آفرین بوده‌اند

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای به دنبال سوژه و شخصیت پردازی خوب برای خود هستند در حالی که در کشورمان آنقدر از این شخصیت‌ها و سوژه‌ها وجود دارند که برخی از مواقع گم شده‌اند.

بایرامی اضافه کرد: اعتقاد داریم بسیاری از موضوعات ناب در این استان وجود دارد که هنوز کشف نشده و بسیاری از مجموعه و اقشار کارهایی در دفاع مقدس انجام داده‌اند که می‌توانند به عنوان الگو معرفی و در اختیار جامعه قرار گیرند.
وی با اشاره به نوزدهمین نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس به میزبانی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر از نوقلمان و نویسندگان به صورت تصویری در این نشست شرکت می‌کنند.

کد خبر 5826183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha