۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان مطرح کرد؛

ثبت ۱۱۹ دوقلوزایی در لرستان

ثبت ۱۱۹ دوقلوزایی در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به ثبت ۱۱۹ مورد دوقلوزایی در این استان، گفت: طی سه ماه نخست امسال ۷.۶ درصد طلاق‌ها در یک سال اول زندگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز امیری پریان در سخنانی با اشاره به آمار وقایع حیاتی در لرستان طی سه ماه نخست امسال، اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و ۸۰۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ولادت‌های ثبت شده سه هزار و ۳۶ مورد معادل ۵۲.۳ درصد پسر و دو هزار و ۷۶۹ مورد معادل ۴۷.۷ درصد دختر بوده است، افزود: در مجموع به‌ازای هر ۱۱۰ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با تأکید بر اینکه از مجموع ولادت‌های ثبت شده سه هزار و ۶۶۰ مورد و معادل ۶۳ درصد در شهرها و دو هزار و ۱۴۵ مورد و معادل ۳۷ درصد در روستاها بوده است، افزود: در سه ماه نخست امسال در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۶۲ نوزاد و در هر ساعت سه نوزاد در استان متولد شده است.

وی با بیان اینکه ۹۸.۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده در لرستان در مهلت قانونی ۱۵ روز به ثبت رسیده است، گفت: در این مدت از مجموع ولادت‌های ثبت شده ۱۱۹ مورد دوقلو و چهار مورد سه‌قلو بوده است.

میانگین سن ازدواج در لرستان چند است؟

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در ادامه با اشاره به ثبت دو هزار و ۳۹۵ مورد واقعه فوت در لرستان در مدت‌زمان یاد شده، گفت: از این تعداد هزار و ۳۶۷ مورد و معادل ۵۷.۱ درصد مرد و هزار و ۲۸ مورد و معادل ۴۲.۸ درصد زن بوده است.

امیری، گفت: از مجموع فوتی‌های ثبت شده هزار و ۶۷۸ مورد و معادل ۷۰.۱ درصد در شهرها و ۷۱۷ مورد و معادل ۲۹.۹ درصد در روستاها به ثبت رسیده است.

وی افزود: به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۶ مورد فوت در استان به ثبت رسیده است که ۹۱.۲ درصد از فوتی‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در ادامه به آمار ازدواج و طلاق ثبت شده در استان طی این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت سه هزار و ۷۱۴ مورد واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ثبت ۴۰ واقعه ازدواج در هر شبانه‌روز در لرستان، گفت: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۵ سال و برای زنان ۲۳.۴ سال بوده است.

۷.۶ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده است

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان، ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۸۱۷ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

امیری، تصریح کرد: در هر شبانه‌روز به طور متوسط تعداد ۹ واقعه طلاق در لرستان ثبت شده است.

وی تأکید کرد: میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۷.۶ سال و برای زنان ۳۲.۶ سال بوده است و تعداد ۶۲ مورد یعنی ۷.۶ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در ادامه به فراوانی نام‌ها در استان اشاره کرد و گفت: پنج نام پسران در استان به ترتیب آراد با ۹۶ مورد، آی هان با ۹۳ مورد، حسین با ۸۸ مورد، امیرعلی با ۷۷ مورد و کارن با ۷۴ مورد بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب: راستا با ۱۰۵ مورد، هانا با ۷۸ مورد، فاطمه با ۵۸ مورد، نورا با ۵۳ مورد و آوا با ۵۱ مورد بوده است.

کد خبر 5826207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha