حجت الاسلام علی پناه:

«یا علی» گفتن باید مقدمه اقتدا به امیرالمومنین (ع) باشد

«یا علی» گفتن باید مقدمه اقتدا به امیرالمومنین (ع) باشد

حجت الاسلام میثم علی پناه در سخنانی به بیان اهمیت غدیر و فضائل امیرالمومنین علی (ع) پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میثم علی پناه در سخنانی به مناسبت مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر به بیان اهمیت غدیر و فضائل امیرالمومنین (ع) پرداخته است.

وی در این خصوص گفت: محبت امیر المومنین (ع) تنها حسنه‌ای است که هیچ گناهی قدرت از بین بردنش را ندارد و روایتش از سوی پیامبراکرم (ص) آمده است.

حجت الاسلام میثم علی پناه با طرح این سوال که چرا محبت امیر المومنین (ع) با هیچ گناهی از بین نمی‌رود و کدام محبت مد نظر است؟ افزود: آن محبتی در دل انسان جاودانه می‌ماند که ریشه در معرفت دارد. شیعه مولا و مکتبش را شناخته و در اثر شناخت عاشق امیرالمومنین (ع) شده و با هیچ شبهه‌ای از دل بیرون نمی‌رود و با هیچ واسطه‌ای از انسان جدا نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ گناهی نمی‌تواند این محبت را ازبین نمی‌رود؟ اظهار داشت: چون انسان هر کسی را بیشتر دوست داشته باشد سعی می‌کند مشابهت و مشاکله ای پیدا کند و سعی می‌کندکارهای آزار دهنده انجام ندهد و کسی که حضرت امیر را دوست داشته باشد عاشق او شده و زمینه‌های اطاعت از مولا فراهم می‌شود. یا علی گفتن باید مقدمه اقتدا به مولا باشد.

حجت الاسلام علی پناه بیان داشت: امیرالمومنین میزان الاعمال است و بناست قیامت ما را با او خواهند سنجید. اینکه تا چه میزان نماز و اخلاق حضرت در رفتار من مشهود بوده است؟ امیدواریم زمینه‌های توفیق تبعیت از شخصیت و وجود مقدس امیر المومنین (ع) را به ما عنایت کند.

کد خبر 5826271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha