۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹

فرماندار کاشان خبر داد؛

برگزاری کنگره بین المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در کاشان

برگزاری کنگره بین المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در کاشان

کاشان - فرماندار کاشان گفت: کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در کاشان برگزار می‌شود.

محمد شریف زارعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود مرقد مطهر حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: این امامزاده واجب التعظیم دارای مقام و جایگاهی رفیع در بین خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است.


وی با بیان اینکه باید این امامزاده عظیم الشان بیش از پیش به مردم معرفی شود، ابراز داشت: بر این مبنا قرار است کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) در کاشان برگزار شود.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه با حضور مسئولین کشوری و لشکری، استاندار اصفهان، نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان، معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیئت امنای آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) سومین جلسه شورای سیاست گذاری این کنگره به دعوت آستان مقدس، در محل فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این کنگره، معرفی و شناساندن شخصیت آن حضرت به مسلمانان جهان در سطح بین المللی است.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند قرآن کریم، نهج البلاغه، مباحث فرهنگی، تاریخی و فعال شدن گروه‌ها و اقشار مختلف در منطقه و بیرون آن و فعالیت‌های رسانه‌ای و غیره در موضوعات متنوعی در ۳۳ کمیته تعریف شده است که اجرایی می‌شود.

زارعی خاطر نشان کرد: دورنما و برنامه‌ریزی و پیش بینی برنامه‌های کنگره به صورت منطقه‌ای، ملی و فراملی خواهد بود.

وی افزود: فعالیت کنگره از سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در سال جاری آغاز و تا سالروز شهادت آن حضرت در سال آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5826755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha