۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۹

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

مدیریت واحدی در شهرها وجود ندارد

مدیریت واحدی در شهرها وجود ندارد

تبریز-رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در شهرهای ما مدیریت واحد وجود ندارد و مدیران شهری تنها مدیر بخشی از آن هستند و برای حل مسائل پیش رو نگاه به مسائل شهری باید چندرشته‌ای باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نجف لک‌زایی در نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور، رهاشدگی را بزرگترین مشکل شهرهای کشور خواند و افزود: در شهرهای ما مدیریت واحد وجود ندارد و مدیران شهری تنها مدیر بخشی از آن هستند و برای حل مسائل پیش رو نگاه به مسائل شهری باید چندرشته‌ای باشد و در کنار آن نگاه فرارشته‌ای نیز به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه نخبگان مختلف اقتصادی، ورزشی و فرهنگی شهر می‌توانند در امور مختلف شهر نظر دهند، اظهار کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی اگر بخواهیم کالبد و روح یک شهر را شناسایی کنیم، باید به گذشته شهر مراجعه کنیم، چون حلال مشکلات شهر گذشته و هویت شهر است.

حجت الاسلام لک زایی محرک‌های شهری را شامل محرک‌های معرفتی و شبه معرفتی و یا محرک‌های انگیزشی دانست و ادامه داد: شناسایی این محرک‌ها در شناسایی قلب و مغز شهر کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در امر فرهنگ باید نگاهمان رو به بالا باشد، یادآور شد: ابزارهای پیشرفت باید متنوع و اعم از ابزارهای نرم یعنی فرهنگ، نیمه نرم یعنی اقتصاد و سخت یعنی سیاسی و نظامی باشند.

حجت الاسلام لک زایی مسجد، مدرسه و خانواده را سه نهاد مدنی تأثیرگذار شهری برشمرد و گفت: این نهادها در گذشته نیز تأثیر مهمی در انقلاب اسلامی داشت که کار مهم مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی می‌تواند حذف واگرایی‌ها و ایجاد هم‌افزایی حول مساجد باشد و بودجه فرهنگی حول مساجد هزینه شود.

وی تشکیل و برگزاری جلسات مجمع رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی را اقدام ارزشمندی دانست که جای خالی آن طی سال‌های گذشته احساس می‌شد و امیدواریم با برگزاری این جلسات بیش از پیش مسائل فرهنگی را در جامعه اعتلا بخشیم.

کد خبر 5827635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha