۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

طی سال جاری؛

علوم پزشکی خراسان شمالی ۲۰۵ هزار خدمت مراقبت دندان ارائه داد

علوم پزشکی خراسان شمالی ۲۰۵ هزار خدمت مراقبت دندان ارائه داد

بجنورد- مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه ۲۰۵ هزار و ۲۶۷ خدمت مراقبت دندانی طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

مهین یاهوئیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۰۵ هزار و ۲۶۷ مراقبت دندانی در ۳ ماه نخست امسال به مردم ارائه شد.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۶۵ هزار و ۷۱ مراقبت از این تعداد به گروه ۶ تا ۱۴ سال، ۱۵ هزار و ۴۶۶ مراقبت به گروه ۳ تا ۶ سال و ۲ هزار و ۴۱۵ مراقبت به گروه زیر ۳ سال ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۷ مراقبت دندانی نیز به مادران باردار و شیرده ارائه شده است، افزود: امسال با شروع مجدد طرح وارنیش فلوراید تراپی از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار و ۳۵۸ مورد وارنیش فلوراید تراپی برای گروه سنی زیر ۱۴ سال ثبت شده است.

یاهوئیان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۱۲۴ هزار و ۲۴ خدمت برای کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه ارائه شده است، عنوان کرد: از تعداد ۷ هزار و ۸۹۵ خدمت به گروه‌های هدف ارائه شده است.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از توزیع مسواک انگشتی هماره با آموزش به مادران شیرده و باردار نیز خبر داد و گفت: توزیع مسواک انگشتی در تمام خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی برای گروه سنی زیر ۳ سال و وارنیش فلوراید تراپی برای گروه سنی ۳ تا ۱۴ سال ارائه که ۹۴ درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شود.

کد خبر 5828305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha