۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴

قادری مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت شهروندان برای کمک به مردم آسیب پذیر

استفاده از ظرفیت شهروندان برای کمک به مردم آسیب پذیر

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با رویکرد ظرفیت سازی اجتماعی بسیاری از آحاد جامعه یاریگر محرومین خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری در رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رؤسای گروه‌های مردمی، نهادها و دستگاه‌های دولتی برگزار شد؛ با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و چالش‌های مردم مناطق آسیب پذیر تنها با همگرایی همه نهادهای مسئول ممکن است؛ گفت: امیدواریم در زمینه ظرفیت سازی بتوانیم با همگرایی اقدامات خوبی را انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: تفاوت این جلسه با دیگر جلسات این است که ما در آستانه هفته بهزیستی بتوانیم فعالیت‌های حرفه‌ای مشتمل بر همکاری نهادهای غیردولتی، مجموعه‌های دولتی، بانک‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به هم پیوند بزنیم.

قادری با تاکید بر اینکه هم افزایی میان دستگاه‌های مسئول می‌تواند نقطه عطفی برای کشور باشد؛ گفت: قرار است در هفته بهزیستی که تا یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد در سراسر کشور و در ۳۱ استان این ظرفیت ملی و ستادی را به عنوان آورده‌ای برای حمایت‌های اقتصادی و اجرایی در راستای روان‌سازی خدمات استان‌ها داشته باشیم. به همین منظور جناب آقای وحیدی وزیر کشور به تمامی فرمانداران و استانداران دستوراتی داده‌اند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی یک ظرفیت ملی است؛ گفت: در این جلسه تصمیماتی گرفته خواهد شد و منابعی را مصوب خواهیم کرد تا همکاران ما با سفرهایی که به سراسر کشور خواهند داشت در نقاط خاص و حساس و کمتر دیده شده شهری و روستایی حضور پیدا کنند.

قادری با بیان اینکه یک سامانه هوشمند برای رصد مشکلات مناطق محروم طراحی شده است؛ گفت: از طریق این سامانه به صورت برخط و در لحظه پاسخ مردم داده خواهد شد یعنی با این سامانه دیگر انجام کار مردم به آینده موکول نخواهد شد و در لحظه مشکل مردم حل شده یا تعیین تکلیف خواهد شد. ظرفیت‌های ستادی ملی به کار گرفته شده است و استانداران و فرمانداران امکانات خود را انجام خواهد داد و در حدود ۱۰۰ محله تعیین شده به صورت مستقیم حضور پیدا خواهند کرد تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه با این اقدام شاهد ایجاد امید در میان مردم خواهیم بود؛ گفت: مردم با این اقدام احساس می‌کنند که مسئولین به فکر حل مشکلاتشان هستند

رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: مدیران بانک‌هایی همچون بانک ملی و بانک صادرات و گروه‌های مردمی در این راه به کمک ما خواهند آمد.

وی با اشاره به ترغیب و تشویق بیشتر نیکوکاران برای حل مشکل محرومین گفت: برخی از افراد اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که در قالب دانشجو یا یک شهروند می‌تواند خدمتی به محرومین داشته باشند. با رویکرد ظرفیت سازی اجتماعی بسیاری از آحاد جامعه یاریگر محرومین خواهند بود.

کد خبر 5828596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha