۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری:

طرح «نفس» با جنگ ترکیبی دشمن مقابله می‌کند

طرح «نفس» با جنگ ترکیبی دشمن مقابله می‌کند

شهرکرد- مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای طرح نفس را مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست که به دنبال از بین بردن خانواده و پیری جمعیت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کاظم کبیری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح تأثیر سقط‌جنین بر جمعیت، فعالیت‌های کارگروه جمعیت و پایداری خانواده را تبیین و مرکز مردمی نفس «نجات فرزندان سقط» را معرفی کرد.

وی افزود: مرکز مردمی نفس در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ‌سازی فعالیت می‌کند و در سه‌ماهه اول سال جاری توانسته‌ایم ۸۱ مورد انصراف از سقط‌جنین فرزندان سالم داشته باشیم.

کبیری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بودجه‌های کلانی را برای درمان ناباروری هزینه می‌کند و ما در مرکز نفس با جلوگیری از سقط‌جنین، این محصول باروری را حفظ و نگهداری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ۹۵ درصد سقط‌جنین‌ها مربوط به سقط‌جنین غیرقانونی و به‌صورت زیرزمینی و توسط والدین که تنها پناهگاه فرزندان هستند و با مباشرت و معاونت مداخله گران تخصصی و غیرتخصصی صورت می‌گیرد که می‌تواند خطرات زیادی را برای مادران باردار در پی داشته باشد.

کبیری گفت: تنها ۵ درصد سقط‌جنین‌ها خودبه‌خودی و یا قانونی و با مجوز درمانی و پزشکی قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مرکز استان، مراکز نفس در شهرستان‌های سامان، فارسان و کوهرنگ هم فعال‌شده و ان‌شاءالله تا پایان مردادماه در کلیه شهرستان‌ها فعال خواهد شد.

کبیری ادامه داد: هدف از راه‌اندازی مرکز نفس در وهله اول کار گسترده فرهنگی در جهت مقابله با سقط‌جنین و در وهله بعدی کار تخصصی در حوزه شناسایی مادرانی است که متقاضی سقط فرزند سالم خود هستند و درنهایت مداخله و جلوگیری از سقط این کودکان و فراهم نمودن حمایت‌های لازم از مادران منصرف شده از سقط و خانواده‌های ایشان است.

وی گفت: طرح نفس برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اجرا می‌شود که قصد از بین بردن خانواده و پیری جمعیت کشور را دارد.

کبیری از کارشناسان مامایی و پزشکان خواست با مرکز نفس همکاری کنند تا از سقط غیرقانونی کودکان سالم پیشگیری شود.

کد خبر 5829147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha