۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵

آیت الله اعرافی تاکید کرد:

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی

قم- مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت ورود حوزه به فناوری‌های نوین تاکید کرد و بهره‌گیری از ابزارهای به روز را از جمله دستاوردهای حوزه معاصر برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن امین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار داشت: ستاد راهبری هوش مصنوعی تلاش دارد تا زنجیره‌ای از فناوری‌های نوین و به روز را در ابعاد مختلف و مورد نیاز شکل دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: ورود حوزه علمیه به فناوری‌های جدید و پیشرو از جمله هوش مصنوعی تنها منحصر به قلمروی معارف و علوم اسلامی نمی‌شود.

وی با تاکید بر تهیه نقشه جامع از نیازها و افراد فعال در عرصه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین به منظور شناسایی نیازها و پاسخ به آنها بیان داشت: حوزه علمیه می‌بایست با دقت در مبانی فلسفی، فقهی و اخلاقی ناظر به فناوری‌های نوین، حرکت هوش مصنوعی را در کشورمان و همچنین در دنیا راهبری کند که ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند در حوزه علمیه این مسئولیت را بر عهده دارد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: بهره گیری و استفاده از ابزارهای نوین و به روز از جمله دستاوردهای حوزه معاصر است و ضرورت دارد تا در قلمرو مبانی مختلف فقهی، فلسفی، کلامی مقوله هوش مصنوعی ورود کرده و این عرصه را راهبری کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: وظیفه حوزویان است که در همکاری با دانشگاهیان و اندیشمندان اندیشه راهبری اسلامی را فعال کرده و در این مسیر هدایت‌گری داشته باشند.

کد خبر 5829405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha