۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

گزارش مهر؛

کهگیلویه و بویراحمد روایتگر عید غدیر است/ حضور پر رنگ خانواده ها

کهگیلویه و بویراحمد روایتگر عید غدیر است/ حضور پر رنگ خانواده ها

یاسوج_ کهگیلویه و بویراحمد روایتگر عید غدیر شده و حضور خانواده ها در این جشن ها پررنگ و پر شور است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ زهرا زارع: ساعت به ۳ بامداد نزدیک می‌شود، همه حضور دارند، قرار مهمانی گذاشته شده و موکب ها یکی پس از دیگری برپا می‌شوند.

موکب ها قد علم می‌کنند

پیر، جوان، کودک و خردسال شوقی وصف ناپذیر دارند و در حالی که ساعتی به آغاز مهمانی مانده است، آخرین موکب ها نیز قد علم می‌کنند.

قصه، قصه عشق و مهری است که مردمان کهگیلویه و بویراحمد دل را با تکیه بر آن در گروش قرار داده‌اند و مهر علی (ع) و تجدیدی از بیعت با حضوری سراسر نور قوت گرفته و این آغاز یک راه در مسیر ولایت است.

آفتاب طلوع کرده و مهمانی کیلومتری آغاز شده و همه آمده‌اند و «حضور» بیانگر مهری است که سالیان سال از مولای متقیان در دل مردمان دیار «آریوبرزن» ریشه زده و استوار است.

حضور پررنگ خانواده‌ها

در سرتاسر مسیر، موکب هایی با حضور پررنگ خانواده‌ها دیده می‌شود و از همان ساعات ابتدایی روز جمعه استقبال مردم را شاهد هستیم.

در بخش‌هایی از موکب ها برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان اجرایی شده که مورد استقبال قرار گرفته و ایستگاه نقاشی، آموزشی، هنر، موسیقی سنتی استان و تبیین فعالیت‌های فرهنگی نیز فعال است.

سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قافله معرفت به ولایت عقب نمانده و بیش از ۵٠٠ موکب در شهرها و روستاها برپا شده است.

کهگیلویه و بویراحمد روایتگر عید غدیر است/ حضور پر رنگ خانواده ها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ۲٠٠ موکب جشن بزرگ غدیر در یاسوج خبر داد.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: برپایی ۲۰۰ موکب جشن غدیر در شهر یاسوج انجام شده و در قالب برنامه کشوری «مهمونی کیلومتری» خیابان طالقانی یاسوج میزبان مردم است.

موسوی نیا تصریح کرد: در راستای جشن‌های غدیر، با همکاری مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و هنری از ابتدای «میدان هفتم تیر تا انتهای خیابان طالقانی شهر یاسوج» موکب هایی برپا شد.

موسوی نیا افزود: این موکب‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی _ هنری، کودک و نوجوان، خدمات و چند محور دیگر برپا شده و دستگاه‌ها در تحقق آن همکاری دارند.

موسوی نیا با اشاره به زمان فعالیت این موکب ها، عنوان کرد: موکب‌ها عصر روز پنج‌شنبه هفته جاری برابر با ۱۵ تیر ماه فعال شده و تا شامگاه جمعه به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در چندین مسجد محوری مراسم جشن برگزار می‌شود، افزود: مراسم نورافشانی در چندین نقطه از شهرهای استان انجام و در سایر شهرستان‌ها هم برنامه‌محوری در مساجد برگزار می‌شود.

کد خبر 5829901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha