۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

فرماندار شفت:

حفظ عفاف و حجاب سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

حفظ عفاف و حجاب سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

شفت- فرماندار شفت گفت: رعایت عفاف و حجاب موجب سلامت معنوی، آرامش روانی، امنیت روحی جامعه و سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در شهرستان ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها پیرامون شبیخون و تهاجم و جنگ فرهنگی دشمنان هشدار دادند و همه در قبال آن وظیفه داریم هوشیار عمل کنیم.

فرماندار شفت بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: این مسئله یکی از مهمترین مسائل و آموزه‌های دینی و اعتقادی ما است که از دیر باز یکی از موضوعاتی بوده که دشمنان برای از بین بردن آن هزینه‌های هنگفتی پرداخته و آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.

عفاف و حجاب به زنان شرافت می‌بخشد

نقدی گفت: عفاف و حجاب یکی از مؤلفه‌های ارزشمند بوده که موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود و همه زنان و دختران جامعه ما با تکیه به آموزه‌های دینی به سلامت معنوی جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب به عنوان یکی از موضوعات مهم فرهنگی و معنوی است، ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد و راهکارهایی جهت فرهنگ‌سازی و ترویج این فریضه مهم در شهرستان به ویژه بین خانواده‌ها ارائه داده شود.

نقدی با تاکید بر ضرورت رعایت موضوع عفاف و حجاب اسلامی در تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تصریح کرد: ترویج و تبلیغ عفاف و حجاب باید کارآمد و بروز و در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نهادینه کردن موضوع سبک ایرانی - اسلامی باشد.

فرماندار شفت افزود: برنامه‌های عفاف و حجاب نباید محدود به یک هفته شود بلکه باید در تمام طول سال به شیوه‌های مختلف و در بین اقشار جامعه به طور هنرمندانه ترویج شود.

حجاب و عفاف از مهم‌ترین شاخصه‌های صیانت از امنیت عمومی است

نقدی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از مهم‌ترین شاخصه‌های صیانت از امنیت عمومی به شمار می‌روند که می‌توان با فرهنگ سازی و نهادینه ساختن آن، نظام خانواده را تحکیم بخشید، افزود: حجاب و عفاف یک مسئله قانونی است و اگر انجام نشود جرم محسوب می‌شود.

وی بر لزوم برخورد هوشمندانه با موضوع بدحجابی تاکید و اظهار کرد: حرکات و برخوردهای خشن با بدحجابان قابل قبول نیست اما باید با اعمال قانون و برخی محرومیت‌ها با مروجان بدحجابی مقابله کرد.

فرماندار شفت با اشاره مزیت‌های حفظ حجاب و عفت عمومی بیان کرد: آرامش روحی، استحکام پیوند خانوادگی و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها، حفظ شخصیت و انسانیت زن، رشد معنویت، نشاط و امید در خانواده و اجتماع از مصادیق رعایت حریم و پوشش است.

کد خبر 5830873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha