۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

تقویت صلاحیت حرفه‌ای معلمان اولویت دانشگاه فرهنگیان است 

تقویت صلاحیت حرفه‌ای معلمان اولویت دانشگاه فرهنگیان است 

زنجان- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: اقتدار معلم به علم و توانایی‌هایش است و تقویت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در اولویت دانشگاه فرهنگیان قرار دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز انصاری‌راد ظهر شنبه در نشست خبری در خصوص دهمین جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان در زنجان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ۹۵ هزار دانشجو دارد که باید این افراد را در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت کند.

وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی مأموریت محور، زیست‌محور، تربیتی و پرورش دهنده معلمان فاخر خواند و گفت: هدف ما تربیت معلمانی است که شایستگی‌های اخلاقی، اعتقادی و مهارتی داشته باشند؛ چراکه اگر تربیت معلم به خوبی انجام شود، جامعه از جهل و تاریکی رهایی خواهد یافت.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: معلمان باید بتوانند مهارت‌هایی مثل چگونگی تربیت دانش‌آموزان، آموزش فکر کردن، حل مسأله، زیست اجتماعی و مهارت‌های زندگی را به نحو مطلوب انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف مسئولان در وزارت آموزش‌وپرورش این است که صلاحیت‌های حرف و شرایط کسب مهارت‌ها را در دانشجو معلمان فراهم کند و یکی از روش‌های تحقق این هدف، برگزاری جشنواره‌های تدریس برتر است.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه جشنواره تدریس برتر خلاقیت‌ها و انگیزه‌های معلمان را تقویت می‌کند، بیان کرد: ۲۰۰ دانشجو معلم به مرحله نهایی جشنواره تدریس برتر که به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی به کسب و ارتقای توانمندی‌های علمی و فناوری معلمان با توجه به تغییرات و پیشرفت روزافزون دنیا تأکید کرد و افزود: امروز دنیا بر اساس فناوری و اطلاعات و توانایی استفاده از ذهن حرکت می‌کند و ما نیز در این مسیر باید گام برداریم.

انصاری راد با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار معلم در مهرماه بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: در مجموع ۵۰ هزار دانشجو معلم به آموزش و پرورش تزریق می‌شود که البته همیشه ما در این بخش با جبران نشدن این کسری مواجه هستیم که راه آن هم  برگشت فضاهای متعلق به دانشگاه‌های فرهنگیان است و در پی این اتفاق یقینا افزایش سهمیه را در همه استان‌ها از جمله استان زنجان خواهیم داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ما نباید تربیت معلم را با تأمین معلم جایگزین کنیم؛ چراکه در تأمین معلم تنها دغدغه پرکردن کلاس‌های خالی است ولی مؤلفه مهم مسأله تربیت بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انصاری راد با اشاره به اینکه معلمان بر اساس شایستگی‌هایی که کسب می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: اقتدار معلم به علم و توانایی‌هایش است و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان موضوعی است که به طور جدی در اولویت دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

کد خبر 5831011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha