۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان:

بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار همدان ارسال می‌شود

بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار همدان ارسال می‌شود

همدان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار و روستایی ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابراهیمی‌هژیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر کشور اظهار کرد: همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان که مصادف با سالروز نویسنده توانمند کودک و نوجوان مهدی آذریزدی است، این اتفاق مهم رقم خورده است.

وی افزود: شعار ما «در مسیر دانایی بر بال کتاب» است و بر اساس آن فرآیند اهدا و ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور از امروز آغاز شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه سهم همدان در این اتفاق مهم و ارزشمند ۱۴ هزار و ۶۱۵ جلد کتاب با ۹۰ عنوان است که تعداد زیادی از آنها از تولیدات کانون بوده و بخشی نیز از دیگر انتشارات کشور هستند، گفت: در استان همدان ۴۴ مرکز فعالیت دارد که از این تعداد ۳۱ مرکز ثابت، ۱۰ سیار و سه پستی داریم که هر مرکز سیار با ماشین در ماه به ۲۰ روستا سرکشی کرده و کتاب به کودکان و نوجوانان امانت می‌دهد و نیز در کنار کتاب فعالیت‌های فرهنگی دیگری مانند پخش فیلم و انیمیشن هم دارد.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: همکاران ما در مراکز پستی کانون برای مدارس کم برخوردار و دورافتاده روستایی کتاب پست می‌کنند حتی یک پاکت تمیز دیگری برای برگشت دادن کتاب داخل پاکت ارسالی گذاشته می‌شود تا برای بچه‌ها هزینه نداشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عنوان کرد: هر ساله مسابقات کتاب خوانی متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌کنیم و نیز کلاس‌های داستان‌نویسی برای رده‌های سنی مختلف داریم زیرا می‌خواهیم بچه‌ها با نوشتن و کتاب انس بگیرند.

ابراهیمی با اشاره به لزوم حفظ ادبیات کشور که جز میراث غنی و ارزشمندمان است، گفت: یکی از راه‌های مهم حفظ زبان و ادب فارسی گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنا کردن نسل جدید با نویسندگان به نام و مطرح کشوری است که خوشبختانه تعدادی از این نویسندگان همدانی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف من از روزی که وارد کانون شده‌ام این بوده که همه بچه‌های همدان عضو کتابخانه کانون شوند و کتاب خوب بخوانند زیرا با خواندن کتاب خوب حال آنها خوب شده و در نتیجه حال شهر و فردای شهر هم خوب و خوب‌تر خواهد شد.

کد خبر 5831787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha