۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲

استاندار خراسان شمالی:

مقابله با بی‌حجابی نیازمند حرکت مردمی است

مقابله با بی‌حجابی نیازمند حرکت مردمی است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم اقدامات لازم جهت مقابله با بی‌حجابی، گفت: اگر حرکت مردمی در راستای حمایت از ارزش‌ها شکل بگیرد، قطعا موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر یک شنبه در ستاد عفاف و حجاب خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به واقعه گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ شمسی در خصوص ایستادگی و مقاومت مردم برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و اعتراض به حرکت‌های ضددینی رضاخان اظهار داشت: اگر حرکت مردمی در حمایت از ارزش‌های فرهنگی شکل گیرد هیچ نیرویی بر آنان غلبه نخواهد کرد و نتیجه بخش است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مختص یک نهاد یا دستگاه اجرایی نیست اما سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادها و سازمان‌ها می‌توانند در ساز و کار داخلی خود از نیروها جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های حوزه عفاف و حجاب به صورت سالانه ارائه و اجرا شود، افزود: از ظرفیت‌های بودجه در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب استفاده شود.

حسین‌نژاد برخوردهای سلبی در حوزه عفاف و حجاب را الزامی دانست و افزود: برخوردهای ایجابی با دقت بیشتر و ارائه بسته‌های تشویقی باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی هم افزا با ارائه برنامه‌های منظم در راستای ازبین بردن رخنه‌های دشمنان حرکت کنیم.

استاندار خراسان شمالی به نقش مهم گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با اهدای هدایا و بحث‌های ایجابی در مسیر زنده کردن ارزش‌ها قدم بردارند.

حسین نژاد در پایان افزود: در بخش اصناف، هم فروشندگان و هم خریداران رعایت حجاب را داشته باشند تا این ارزش پررنگ‌تر شود.

کد خبر 5831935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha