۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

کاهش محسوس دمای هوا از فردا در اردبیل

کاهش محسوس دمای هوا از فردا در اردبیل

اردبیل_مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر فردا دمای هوا به طور محسوس در سطح استان اردبیل کاهش خواهد یافت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با تداوم حاکمیت سیستم کم فشار در سطح زمین، امروز نیز هوای گرم در سطح استان تداوم داشته و وزش باد گرمیج گاهی با سرعت تند پدیده غالب در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی امروز در بیشتر مناطق استان هوای غبارآلود سبب کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود، گفت: همچنین از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطقی از استان به ویژه در نیمه شمالی استان رشد ابرهای همرفتی گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق نیز احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از فردا با نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن تغییر جریانات جوی و وزش باد خزری، دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و از بعدازظهر با ورود سامانه ناپایدار جوی علاوه بر تشدید سرعت وزش باد به تدریج بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد.

کوهی تصریح کرد: از عصر فردا تا اواخر وقت چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن توصیه به رعایت هشدار سطح زرد شماره ۳۳ مرکز پیش بینی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه ضمن تداوم هوای خنک، جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد در سطح استان انتظار می‌رود.

کد خبر 5832720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha