۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ورود زباله رودخانه‌های مازندران را آلوده کرده است

ورود زباله رودخانه‌های مازندران را آلوده کرده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آلودگی و ورود زباله‌های صنعتی و شیمیایی، رودخانه های استان را آلوده و نازیبا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل و معاونان آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه بی‌توجهی و ناکارآمدی به مسئله آب معضل آب را بیشتر می‌کند، افزود: سدها و آب‌بندان‌ها به‌عنوان دو ذخیره آبی هستند و لایروبی آب‌بندان‌ها بسیار مهم است، همچنین باید در فکر تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در مواجهه با سیل و همچنین آلودگی موجود در رودخانه‌ها کم توجهی وجود دارد و زباله‌های شیمیایی، صنعتی و غیرصنعتی به رودخانه‌ها ریخته می‌شود بدون اینکه نظارتی باشد و در حالی که زیباترین جای یک شهر باید رودخانه باشد، اما کثیف‌ترین آن رودخانه است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: از رودخانه‌ها برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه انجام می‌شود و نظارتی نیست، اما از آن طرف مانع برداشت مردم روستاها از شنی می‌شوند که سیل آورده است.

وی تاکید کرد: باید مسائل آب در استان شناسایی شود، به‌ویژه مسئله آب‌دزدی و نظارت بر حق و حقوق این استان و شهرستان در بحث آب ضرورت دارد و تکمیل؛ پروژه‌های نیمه تمام ضروری است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه نباید سرمایه‌گذاران را سرگردان کنید، بر لزوم برنامه ریزی در این بخش تاکید کرد.

کد خبر 5833981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha