۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

ادامه روند افزایش دما در خراسان‌جنوبی 

ادامه روند افزایش دما در خراسان‌جنوبی 

بیرجند_ کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز و امشب روند افزایش دما ادامه دارد و نسبت به شرایط عادی فصل هوا گرمتر می شود.

جواد نخعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان همان طور که انتطار می رفت به طور متوسط سه درجه افزایش دما در شب و روز گذشته در منطقه رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز و امشب روند افزایش دما ادامه دارد و نسبت به شرایط عادی فصل هوا گرمتر می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: پنج شنبه و جمعه از شدت گرمای هوای روزانه در استان کاسته می شود.

نخعی با بیان اینکه از چهارشنبه و پنج شنبه در ساعت عصر و شب بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان افزوده می شود، گفت: لذا وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در منطقه قابل پیش بینی است.

وی افزود: در مرز شرقی طوفان گرد و خاک می تواند منجر به خسارت شود بنابراین توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضرور، خوددارای از خروج کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی از منزل به سبب وضعیت ناسالم هوا و همچنین استفاده صحیح در مصرف برق و آب می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: در شب و روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۲ درجه خنک ترین و دهسلم، بندان و طبس به طور مشترک با بیشنه ۴۴ درجه گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

نخعی افزود: در شبانه روز گذشته میزان تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۸ و ۳۹ درجه سلسیوس بوده و دمای فعلی بیرجند ۳۰ درجه می باشد که نسبت به ساعت مشابه روز قبل چهار درجه افزایش یافته است.

کد خبر 5834075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha