۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹

فرمانده انتظامی کاشان خبر داد؛

شناسایی عامل توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی در کاشان

شناسایی عامل توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی در کاشان

کاشان - فرمانده انتظامی کاشان گفت: عامل توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی در این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایرج کاکاوند ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشانی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته کارشناسان پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای در اینستاگرام که در آن اقدام به توهین به مقدسات صورت می‌گرفت شناسایی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ابراز داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم توسط کارشناسان پلیس، هویت متهم سایبری کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس اطلاعات، طی تحقیقات مقدماتی، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود که در مواجهه با مستندات به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.

وی با اشاره به ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هر کس به قصد ضرر زدن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی اقدام به بیان اکاذیب کند مجرم محسوب می‌شود و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است.

سرهنگ کاکاوند با بیان اینکه کاربران اینترنتی می‌بایست نسبت به قوانین فعالیت در فضای مجازی، آگاهی داشته باشند، تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

کد خبر 5834766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha