۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مریم صادقی با مهر مطرح کرد؛

یادمان باشد زندگی کوتاه است

یادمان باشد زندگی کوتاه است

نویسنده کتاب «۱۳۹» گفت: این کتاب می گوید یادمان باشد زندگی کوتاه است. صادقانه عاشق باشیم و خالصانه رفتار کنیم. شاید فردایی باشد اما عزیزی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از کتاب «۱۳۹» نوشته مریم صادقی بعدازظهر دیروز چهارشنبه ۲۱ تیر با حضور حجت الاسلام مهدی جهان عضو شورای علمی گروه ادبیات اندیشه و ابوالفضل درخشنده محقق و مدرس ادبیات داستانی در کافه کتاب ناشر برگزار شد.

مریم صادقی در حاشیه این آئین رونمایی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: موضوع کتاب ۱۳۹ اجتماعی است و برای جوانان و نوجوانان مناسب می‌باشد. ایده اولیه داستان برگرفته از واقعیت است اما اتفاقات و حوادثی که در طول داستان پیش می‌آید تخیلی است.

وی ادامه داد: در ۱۳۹، یونس پسر ۱۲ ساله‌ای که جبر روزگار مسیر زندگی اش را از روستا به سمت پایتخت تغییر داده، می‌خواهد با پایمردی در برابر نایملات زندگی مردانگی کند و در کنار این مردانگی و ایثار عشق را تجربه کند.

صادقی افزود: زندگی همیشه آنطور که ما می‌خواهیم نمی‌شود. مسیر زندگی یونس به خواننده یادآوری می‌کند شاید هر یک از ما مشکلاتی داریم و می‌خواهیم خود را از دهان نهنگ سختی و محنت بیرون بکشیم اما به هر دستاویزی چنگ می زنیم تنها هستیم و یاریگر درماندگان می‌شویم.

نویسنده این اثر گفت: ۱۳۹ می‌گوید یادمان باشد زندگی کوتاه است! صادقانه عاشق باشیم و خالصانه رفتار کنیم. شاید فردایی نباشد. شاید فردایی باشد اما عزیزی نباشد.

وی ادامه داد: یک کار آماده چاپ به نام ساعت سرنوشت ساز دارم. تمام وقایع این کار به جز خاطره جانباز سرافراز احمد لک برگرفته از تخیل است. این اثر محیط دانشجویی و فضای دانشگاهی را در زمان حال بیان می‌کند و رویارویی دو قشر از دو زمان متفاوت، خواننده را با افکار آنها به چالشی عمیق می‌کشاند.

صادقی افزود: ساعت سرنوشت ساز عاشقانه‌های ظریفی دارد که با طنز شیرینی در آمیخته شده است. هاله با پسرخاله اش سیاوش در یک دانشگاه تحصیل می‌کنند. ویژگی‌های اخلاقی هاله که برگرفته از شیطنت‌های سن‌اش هست طنزی را پدید می‌آورد تا در لحظات جدی داستان حوصله خواننده سر نرود.

کد خبر 5834823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      زمان چیست؟