۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

با افزایش گرما؛

مصرف برق استان بوشهر از ۲۱۰۰ مگاوات گذشت

مصرف برق استان بوشهر از ۲۱۰۰ مگاوات گذشت

بوشهر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان تا ۵۰ درج سانتیگراد بالای صفر خبر داد و گفت: مصرف برق در ۲ روز گذشته از ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات عبور کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حشمتی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری اظهار داشت: افزایش دمای هوا منجر به افزایش مصرف برق به‌ویژه در بخش خانگی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: همه استان‌ها به‌صورت همزمان این هفته شاهد افزایش دما بودند که در برخی از نقاط غیر ساحلی استان بوشهر دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و شدت گرما منجر به افزایش مصرف برق شد.

حشمتی از ثبت بیشترین دمای هوا در استان بوشهر در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه خبر داد و بیان کرد: در این ۲ روز که مصرف برق افزایش یافت فشار زیادی بر روی شبکه‌های توزیع برق استان بود.

وی با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان بوشهر، تصریح کرد: مصرف برق در ۱۹ و ۲۰ تیرماه از ۲۱۰۰ مگاوات عبور کرد و رکورد سال گذشته را شکست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه مشکلی در تأمین برق در استان وجود ندارد از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی برای جلوگیری از بروز مشکلات برق‌رسانی خبر داد و افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات در توزیع برق اکنون همه تیم‌های عملیاتی، نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق استان بوشهر در حالت آماده‌باش قرار دارند.

حشمتی گفت: بیش از ۸۰ درصد مصرف برق استان بوشهر در بخش خانگی است و: عمده مصرف مشترکین خانگی مربوط به حوزه سرمایشی است.

وی صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش خانگی به‌ویژه در اوج مصرف برق بین ساعت ۱۲ تا ۱۸ را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: خاموش کردن کولر اضافی، قرار دادن دما کولر در ۲۵ درجه یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند در مدیریت مصرف برق کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر پاداش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی با افزایش بیش از ۱۰ برابری نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین راستا در خرداد از ۷۰ هزار قبض صادر شده ۳۴ درصد مشمول تخفیف شدند و یا مصرف برق آنان رایگان محاسبه شد.

کد خبر 5835073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha