۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در مازندران:

سلامت و امنیت راهبرد انتخابات است/ گله از دخالت نمایندگان

سلامت و امنیت راهبرد انتخابات است/ گله از دخالت نمایندگان

ساری- رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در مازندران، مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را چهار راهبرد مهم برای انتخابات در سال جاری برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اصغر زکوی در سخنان پیش ازخطبه های نمازجمعه ساری با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان به سابقه تأسیس نهاد شورای نگهبان در ایران و جهان ذکر کرد و گفت: شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است.

وی با اظهار این که دو انتخابات مهم در سال جاری در پیش داریم، به وظایف دفتر نظارت بازرسی بر انتخابات اشاره و اضافه کرد: این دفتر وظایف و مأموریت‌های زیادی دارد و یکی از وظایف تشکیل پرونده‌های صلاحیتی برای داوطلبان مجلس است.

و رصد فعالیت‌های فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس را از دیگر وظایف بیان کرد و گفت: متأسفانه در این دوره مجلس دخالت‌های برخی نمایندگان سبب بروز اخلال در فرایند کار دستگاه‌های اجرایی شده است و اگر دخالت نماینده مستشاری و مشورتی باشد موردی ندارد.

حجت الاسلام زکوی افزود: گاهی دخالت‌ها از جنس آن است که نماینده از انتصاب یک مدیر و مسئولی دفاع می‌کند که از منابع استعلامی، استعلام منفی دارد و این یک تخلف است و همچنین گاهی برای انتصاب هواداران خود برای مسئولیت‌ها دفاع می‌کند و این مسئله همراه با تهدید و تطمیع بوده که تخلف به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: برخی نمایندگان با تهدید و تطمیع اجازه صدور حکم مسئولیت را به دستگاه اجرایی نمی‌دهند و آن تخلف بوده و این رفتارها رصد و بررسی می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی انتخابات نظارت بر انتخابات استان مازندران با بیان این که رفتار نمایندگان را بررسی رصد می‌کنیم، گفت انتخابات سال جاری دارای چهار راهبرد و محور از جمله مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت است و شورای نگهبان و دفتر نظارت مسئولیت دارد سلامت انتخابات را تأمین کند تا آنچه را مردم در صندوق‌های رأی می‌ریزند را اعلام کنند.

حجت الاسلام زکوی مشارکت مردم را در انتخابات اصل مهم دانست و گفت: امیدواریم دولت کنونی مشکل معیشت مردم، افزایش تولید و مبارزه با فساد را پیش ببرد و با رفع آن اعتماد مردم به نظام و انقلاب بیشتر شود و مشارکت بالایی را در انتخابات شاهد باشیم.

کد خبر 5836089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha