۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸

امام جمعه موقت بوشهر:

دشمن دنبال ترویج و گسترش ضدارزش‌ها در جامعه ما است

دشمن دنبال ترویج و گسترش ضدارزش‌ها در جامعه ما است

بوشهر - امام جمعه موقت بوشهر گفت: دشمن دنبال ترویج و گسترش ضدارزش‌ها در جامعه ما است و از هر ابزاری برای این کار استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان نقش مهمی را در کشور در زمینه‌های مختلف ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان از اسلامیت و جمهوریت نظام که از ارکان اصلی این نظام است دفاع می‌کند افزود: این نهاد مستحکم موجب حفظ اسلامیت نظام و حفظ و پاسداری از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان و مبلغان دینی اضافه کرد: افق تبلیغ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه ترسیم شد.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله تبلیغ از حوزه‌های فراتر رفته است بیان کرد: تبلیغ باعث حفظ ایمان و موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود و همه مردم، نظام و حوزویان باید به این مسئله بپردازند و آن را جدی بگیرند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه معنای نظام اسلامی بستگی به ایمان توده مردم دارد، تاکید کرد: ایمان در جامعه امروز در آماج حمله‌های فرهنگ غرب قرار گرفته است و اگر حفظ نشود نظام اسلامی بی‌معنا می‌شود.

وی گفت: این حق مردم است که زندگی مومنانه در جامعه داشته باشند و اگر زندگی مومنانه از بین برود نظام اسلامی هم بی‌معنا می‌شود.

لزوم حفظ فرهنگ اسلامی

امام جمعه موقت بوشهر افزود: در این شرایط اگر دقت لازم نشود و فرهنگ، مقدسات، هویت دینی و ملی دچار استحاله فرهنگی گردد به طور یقین کشور با یک آسیب تاریخی روبرو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن و پیاده نظام آنها در تلاش است ارزش‌ها جای خود را به ضدارزش‌ها بدهند، گفت: مساله تبلیغ تنها وظیفه حوزه علمیه نیست بلکه همه دستگاه‌ها، مردم، مساجد و هیئت‌ها باید در مسیر حفظ این فرهنگ الهی گام بردارند.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز دشمن مسئله عفاف و حجاب را برای قدرت نمایی خود هم‌آورد قرار داده و می‌خواهد با از بین بردن سنت‌ها، عفاف و حجاب فاطمی و اسلامی را از بین ببرد، در این شرایط حضور همه آحاد جامعه برای حفظ این میراث الهی ضروری است.

وی با تقدیر از همه مردم، مسئولان و نهادها برای برپایی جشن تاریخی غدیر در استان بوشهر افزود: جشن غدیر مهمترین دستاورد فرهنگی بود و چه زیبا است وقتی بحث فرهنگ در اختیار مردم باشد و همین حرکت امروز موجب عصبانیت دشمن شده است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آفریقا پس از ۱۱ سال و امضای قراردادهای مهم و تأثیرگذار تاکید کرد: این سفر خیرات و برکت‌های زیادی برای کشور به دنبال دارد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به وجود ذخایر قابل توجه صنعتی، معدنی و کشاورزی در سرزمین فرصت‌ها نباید از تقویت روابط با این کشورها غفلت کرد.

کد خبر 5836189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha