۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۲

تحلیل هفتگی بورس؛ ابتدا عرضه سپس تقاضا

تحلیل هفتگی بورس؛ ابتدا عرضه سپس تقاضا

برای شاخص کل بورس در ابتدای هفته انتظار عرضه و در انتهای هفته انتظار تقاضا را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بورس غیر قابل انتظار عمل کرده و در معاملات روز چهارشنبه افت بیش از ۵۴ هزار واحدی را تجربه کرد و در جایگاه ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد قرار گرفت.

می‌توان گفت تقریباً کل نمادهای بازار سرمایه در روز عجیب چهارشنبه منفی بودند و بازار با یک ریزش بسیار شدید مواجه شد، در شرایط فعلی اما تحلیلگران معتقدند بازار همچنان گزینه جذابی برای سرمایه گذاری شده و ریزش‌ها هم سهم‌ها را به شدت جذاب کرده است.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در این باره به مهر گفت: برای پیش بینی رفتار احتمالی بازار در هفته پیش رو انتظار می‌رود که بازار در نیمه اول هفته رفته رفته از سمت عرضه قوی‌تر به سمت تعادل حرکت کند و پس از آن در نیمه دوم شاهد حرکت نسبی به سمت تعادلی مثبت باشیم، می‌توان گفت در این هفته نمادها یک نوسان مثبت را تجربه خواهند کرد.

فراقی افزود: برای بازدهی نمادهای بازار می‌توان صرفاً با توجه به میزان پول موجود و در گردش بازار صرفاً نمادهای کوچک را در نظر داشت که صرفاً با پول‌های کوچک‌تر توان جا به جایی را داشته باشند و برای میزان بازدهی دو شاخص اصلی بازار به نسبت وضعیت مطلوب‌تری را در این هفته برای شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل در نظر گرفت.

کد خبر 5836498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha