۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳

رئیس اداره بهزیستی نمین:

مستمری بگیر پشت نوبت در نمین نداریم

مستمری بگیر پشت نوبت در نمین نداریم

نمین - رئیس سازمان بهزیستی شهرستان نمین گفت: مستمری تمام خانواده‌های تحت پوشش نمین در این شهرستان برقرار شده و هیچ مستمری بگیر پشت نوبت نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یعقوبی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی اظهار کرد: به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش جامعه بزرگ بهزیستی هستیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در تمام روستاهای شهرستان نمین خاطرنشان کرد: ماهانه به خانوارهای تحت پوشش شهرستان نمین بالغ بر یک میلیارد ریال در هفت بخش کمک هزینه پرداخت می‌شود.

یعقوبی اقدامات مؤثر اداره بهزیستی شهرستان نمین در ساماندهی مستمری بگیران این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر هیچ تحت پوششی در نوبت دریافت مستمری قرار ندارد و مستمری تمام افراد متقاضی در این شهرستان برقرار شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین از واگذاری بیش از ۹۲ درصد خدمات با اعطای یارانه دولتی به مراکز غیر دولتی خبر داد و افزود: مستمری افرادی که به خاطر توانمندسازی برای اشتغال یا ازدواج قطع شده بود در راستای حمایت‌های بهزیستی و پرداخت وام‌ها مجدد برقرار شده است.

یعقوبی با بیان اینکه از ۴۸۱ سالمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان نمین ۵۵ درصد زنان و ۴۵ درصد مردان تشکیل می‌دهد، گفت: تعداد ۸۱۲ نفر از مددجویان شهرستان نمین از خدمات درمانی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه دیگر نیازی نیست مددجویان برای دریافت خدمات به مرکز شهرستان مراجعه کنند، تصریح کرد: با واگذاری ۶۶۱ پرونده سه نمایندگی در شهرهای آبی بیگلو، نمین و عنبران در حال خدمت رسانی به مددجویان هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین از پرداخت ۲۱ میلیارد ریال کمک‌های موردی به مددجویان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۵۱۰ میلیون ریال یاری برگ درمان اعتیاد، ۷۹۰ میلیون ریال ودیعه مسکن و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز کمک هزینه درمان معلولین پرداخت شده است.

یعقوبی همچنین به پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن به ۴۲ نفر به مبلغ یک میلیارد ریال و ساخت چهار باب مسکن مددجویی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: مابقی منازل مسکونی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی از تحصیل ۲۷ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی کلیه هزینه‌های تحصیلی دانشجویان معلول را پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نمین پرداخت ۴۹ میلیارد ریال کمک هزینه به ۴۹ نفر از توانخواهان این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: در بخش هزینه درمان معلولان نیز برای ۴۰۱ توانخواه به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال این مبالغ پرداخت شده است.

یعقوبی با بیان اینکه با به کارگیری معلولان تحت پوشش بهزیستی توسط بخش خصوصی تا موعد بازنشستگی شخص هزینه بیمه را سازمان پرداخت می‌کند، افزود: در سال گذشته کمک هزینه بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به تعداد ۲۸ نفر در سطح شهرستان نمین پرداخت شده است.

یعقوبی از اعطای تسهیلات توانبخشی به مددجویان نیز خبر داد و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون این تسهیلات در اختیار ۲۱ نفر از معلولان با هدف ایجاد سرمایه کار قرار گرفته است.

کد خبر 5837121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha