۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲

مسئول نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی اردبیل:

فلسفه اصلی قیام عاشورا مبارزه با ظلم و ستم بوده است

فلسفه اصلی قیام عاشورا مبارزه با ظلم و ستم بوده است

اردبیل-مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: فلسفه قیام عاشورا مبارزه با ظلم و ستم و اهمیت به نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر اکبری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگی گرامیداشت ایام محرم و صفر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: پاسداشت ایام الله محرم و صفر نه تنها برای شیعیان بلکه برای تک تک انسان‌های آزاده و وارسته در سراسر دنیا واجب بوده، امامی که جانش را در راه اسلام و حریت دادند ولی هیچوقت تن به ظلم و ذلت ندادند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فرمودند که برای اصلاح امت جدم و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر خروج کرده‌ام، گفت: قیام امام حسین (ع) سبب شکل‌گیری قیام‌هایی علیه حکومت بنی‌امیه شد و در سقوط آن نقش داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: شیعیان هر ساله در سالگرد این واقعه، مراسم‌های مختلفی برگزار می‌کنند، رواج آئین‌های عزاداری، شکل‌گیری ادبیات عاشورایی، تولید آثار هنری و تقویت روحیه ظلم‌ستیزی از تأثیرات این واقعه بر جامعه و فرهنگ شیعی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اهمیت و فرضیه اقامه نماز ادامه داد: متأسفانه در آن زمان با تبلیغات سو دستگاه یزیدیان حقیقت را وارونه جلوه داده و امام حسین (ع) را فاقد دین و صلاة تبلیغ می‌کردند در حالی که ایشان برای احیای نماز و در راه نجات بشریت شهید شدند و در شرایط سخت جنگ نماز را هیچگاه ترک نکردند.

کد خبر 5841728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha