۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف فوری طرح اصلاحات قضایی

درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف فوری طرح اصلاحات قضایی

مقامات کاخ سفید تأیید کردند که رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا بررسی طرح جنجالی موسوم به اصلاحات قضایی را فورا متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقامات ارشد آمریکایی اظهارات «توماس فریدمن» روزنامه‌نگار آمریکایی مبنی بر اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته فوراً اصلاحات قضائی را متوقف کند، تأیید کردند.

وب سایت صهیونیستی «i24NEWS» به نقل از مقامات ارشد دولت جو بایدن، اظهارات منتسب به بایدن را در مقاله‌ای به قلم توماس فریدمن روزنامه نگار آمریکایی در نیویورک تایمز تأیید کرد که در آن فریدمن گفته بود: بایدن از بنیامین نتانیاهو خواسته است تا اجرای قوانین مرتبط با اصلاحات قضائی را متوقف کند.

همچنین «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز صحت مطالبی را که فریدمن نوشته و به بایدن نسبت داده بود، تأیید کرد.

به گفته رسانه‌ها، جو بایدن از ملاقاتش با فریدمن که از قبل ترتیب داده شده بود، استفاده کرد تا مجدداً بر مخالفت خود با آنچه دولت نتانیاهو انجام می‌دهد، تأکید کند، زیرا این موضوع نگرانی واشنگتن را برانگیخته است چرا که دولت بایدن اصرار دارد تلاش کابینه نتانیاهو را برای اصلاحات قضائی متوقف کند و آن را تحت یک توافق گسترده‌تر و روند حل‌وفصل واقعی قرار دهد.

این توضیحات کاخ سفید در واکنش به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی است که گفته بودند پیام بایدن مبنی بر ضرورت توقف فوری روند اصلاحات قضائی، در جریان تماس تلفنی او با نتانیاهو مطرح نشده است. «تساحی هنگبی» مشاور امنیتی نتانیاهو در پاسخ به مقاله فریدمن گفت: در تماس تلفنی نتانیاهو و بایدن، به اظهارات منتسب به رئیس جمهور آمریکا اشاره نشد و تماس تلفنی بین دو طرف، خوب و صادقانه و سازنده بود.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر دولت نتانیاهو را «تندروترین دولت اسرائیل» توصیف کرده بود که تا به حال دیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منبعی در حلقه نزدیکان نتانیاهو، بایدن را «گستاخ» خوانده بودند. همچنین منابع نزدیک به نتانیاهو، آمریکا را به تأمین مالی اعتراضات علیه اصلاحات قضائی متهم کرده‌اند.

کد خبر 5841801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha