۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

هم‌زمان با ایام محرم؛

نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» در لرستان اجرا می‌شود

نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» در لرستان اجرا می‌شود

خرم‌آباد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» با حضور ۴۰۰ بازیگر در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد محمدی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ایام برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار پیش‌بینی و در حال اجرا هستند.

نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» در لرستان اجرا می‌شود

وی افزود: فضاسازی مناسب در اداره کل و مراکز، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای برنامه‌های مختلف، باهدف معرفی واقعه کربلا و شخصیت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و یاران با وفایشان و کودکان کربلا ازجمله اهداف برنامه‌های کانون لرستان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به انجام فعالیت‌های عمومی در همه مراکز ثابت، سیار و پستی استان اشاره کرد و افزود: شعرخوانی، نوحه‌خوانی، معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و… در این ایام هستند.

محمدی، بیان داشت: ساخت پادکست با مضامین عاشورایی توسط اعضا و مربیان و انتشار در فضای مجازی، تهیه نماهنگ، مداحی و نوحه‌سرایی، شعرخوانی (اشعار عاشورایی)، خوشنویسی، کارت‌پستال سازی، نمایش عروسکی، دل‌نوشته، شعر، داستان و برپایی نمایشگاه از آثار نقاشی، سفال، دل‌نوشته‌های ادبی و کتب دینی و مذهبی در مراکز سراسر استان اجرا می‌شوند.

نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» در لرستان اجرا می‌شود

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: با دعوت از کارشناسان امور دینی و مذهبی با موضوع واقعه کربلا نشست‌هایی با حضور اعضا و خانواده‌ها در مراکز برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، بیان داشت: معرفی وقایع، معرفی کانون، مداحی و نوحه‌سرایی، و… از سوی کتاب خانه‌های سیار در محله‌های کم‌برخوردار خرم‌آباد در دهه اول محرم اجرا می‌شود.

محمدی، گفت: برگزاری مسابقه عکاسی، تشکیل کارگاه‌های ادبی داستان و شعر و متن ادبی ویژه محرم و اربعین و گردآوری اشعار ولایی شاعران فارسی‌زبان برای اعضا و شعرخوانی و مشاعره اعضا از منابع معرفی شده است.

نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» در لرستان اجرا می‌شود

وی بیان داشت: نمایش بزرگ میدانی با عنوان «روز واقعه» از سوی واحد آفرینش‌های هنری و انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، سپاه پاسداران، مسجد امام هادی (ع)، شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت‌های وزارت نیرو، علوم پزشکی و هلال‌احمر الشتر با حضور ۴۰۰ بازیگر آماده اجرا است.

کد خبر 5842306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha