۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۷

گفتگوی مهر؛

نسبت به ترویج فرهنگ عاشورا مسئول هستیم

نسبت به ترویج فرهنگ عاشورا مسئول هستیم

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اثرگذاری قیام امام حسین (ع) در آن سوی مرزها گفت: نسبت به ترویج فرهنگ عاشورا مسئول هستیم.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: محافل روضه و سوگواری ابا عبدالله (ع) دل‌ها را به هم نزدیک تر می‌کند و مایه آرامش و ارتقای معرفتی و ایمانی جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن در راستای تضعیف روحیه ایمانی و اعتقادی جامعه افزود: دشمن با شگردهای مختلف در صدد کاهش حُب و محبت مردم نسبت به اهل بیت علیهم السلام است اما هیچ گاه در این مسیر موفق نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه عشق و محبت اهل بیت بویژه امام حسین علیه السلام در دل‌های مؤمنان رسوخ پیدا کرده است، گفت: نه تنها مؤمنان و مسلمانان بلکه بسیاری از غیر مسلمانان هم ارادت قلبی به امام حسین (ع) دارند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) در جامعه بشریت تأثیر گذاشته است، اضافه کرد: این فرهنگ ناب و سعادت بخش مرزهای جغرافیایی و فکری را درنوردیده است.

وی با تاکید بر لزوم برپایی محافل پرشور عزاداری حسینی در گیلان افزود: حضور پرشور مردم در مراسم و محافل عزاداری حسینی تو دهنی دیگری به یاوه گویی ها و خیال بافی های دشمن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ عاشورا مسئول هستیم، گفت: دشمنان اسلام و مسلمانان جنگ رسانه‌ای و روایتی راه انداخته‌اند و باید با تبیین فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام مقابل این جنگ روایتی بایستیم.

مهدوی با اشاره به برخی مظاهر بی حجابی در جامعه و نقش هیأت‌ها و متولیان مذهبی و فرهنگی در این بخش، اضافه کرد: با اخلاق خوب و حسنه می‌توان افراد را به رعایت حجاب اسلامی دعوت کرد و فعالین مذهبی و فرهنگی باید در این بخش تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین معارف ارزشمند عاشورا افزود: تبیین ویژگی‌های معرفتی عاشورا و اهداف قیام امام حسین علیه السلام به نسل جوان ضرورت جامعه امروز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با با تاکید لزوم توجه به نظم و رعایت شئونات اخلاقی در هیئات مذهبی اضافه کرد: تشکیل لشکر معنوی و فرهنگی امام حسینی در برابر هجمه‌های نرم و رسانه‌ای دشمن ضرورت و اهمیت دارد.

مهدوی نسبت به اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن واکنش نشان داد و بیان کرد: از بین بردن عشق به قرآن و اهل بیت (ع) بزرگترین نقشه و کینه دشمنان است که البته در این مسیر ناکام مانده‌اند.

کد خبر 5842706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha