۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد:

مجالس عزای سیدالشهدا کابوس دشمنان است

مجالس عزای سیدالشهدا کابوس دشمنان است

پارس‌آباد- استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد گفت: مجالس عزای سیدالشهدا (ع) موجب اجتماع و ارتباط مسلمان ها است و لزره بر جان قدرت های استکباری می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، نسرین صادقی پیش از ظهر شنبه در آئین عزاداری دهه اول محرم با اشاره به اهمیت عزاداری بر امام حسین (ع) و ریشه آن در مکتب و اعتقادات مسلمانان اظهار کرد: شهادت جانسوز سیدالشهدا (ع) باعث شد تا عزاداری به صورت فرهنگ و مکتبی در جامعه اسلامی به خصوص تشیع بروز و ظهور کرده و در قلب تاریخ و جان و دل ملت‌ها رسوخ کند و تحولات شگرفی را در بشریت به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به موازات پیشرفت این مکتب و فرهنگ در طول تاریخ شبهه‌هایی پیرامون عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از طرف دشمنان یا مذاهب مختلف مطرح شده که حل این شبهه‌ها در هر عصری می‌تواند به نوعی به رشد و بالندگی این مکتب قوت بخشد.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد با اشاره به اینکه از طرح شبهه، نقد و انتقاد نباید ترسید، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه، بنیان‌های معرفتی انسان را به مسائل اسلامی و مؤلّفه‌های فرهنگی تقویت می‌کند و در پرتو این پشتوانه نظری، ایمان آدمی نیز رشد و تعالی پیدا می‌کند.

صادقی انسان‌سازی را از فلسفه‌های عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و تاکید کرد: عزاداری آگاهانه و عاشقانه سبب انتقال فضائل و آرمان‌های فردی که برای او عزاداری می‌شود به عزادارانش شده و در واقع آن فرد یا افراد به‌عنوان الگویی کامل در جامعه مطرح می‌شود و این الگوگیری عامل پیمودن راه هدایت و رسیدن به قلّه سعادت است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد، عزاداری‌ها را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط شیعیان با همدیگر در مسیر دفاع از حق دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ، عزاداری‌ها مورد نهی و نفرت ستمگران بوده و همواره تلاش کرده‌اند که مانع برپایی عزاداری‌ها شوند در دوران کنونی نیز قدرتهای استکباری جهان واهمه و بیم‌شان از مجالس عزای اهل بیت (ع) نسبت به مسائل دیگر بیشتر است‌.

کد خبر 5843135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha